چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السالام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمازجمعه مولود با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و یکی از پایگاه‌های محکم فرهنگی در سراسر کشور است، چرا که نماز جمعه شاخص ولایت است و باید در آن ولایت تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، شامگاه دوشنبه در دیدار با رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، به اهمیت برگزاری نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی گسترده ای جهت جذب جوانان و القای تفکر ضد اسلام علیه آنان دارند از این رو وظیفه ما است تا در جهت ترغیب نسل جوان جامعه به نمازهای جمعه بیش از پیش بکوشیم،چرا که این نماز عبادی و سیاسی جمعه می‌تواند در شکل‌گیری عقاید مذهبی جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود:  نماز جمعه متعلق به هیچ جناحی نیست، بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و نباید غرض های شخصی و جناحی مانع از شرکت در صفوف نماز جمعه شود.

وی ادامه داد:  حضرت امام(ره)فرمودند نمازهای جمعه را باشکوه برگزار کنید و رهبر معظم انقلاب نیز نمازجمعه را قرارگاه ایمان و تقوا و مرکز فرهنگی تصمیم ساز معرفی کردند که باید تلاش کنیم با حمایتهای مردمی که یک وظیفه اخلاقی است این سنت نبوی به بهترین وجه برگزار شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  اقامه نماز جمعه تنها به اذن ولی امر مسلمین است که شور و شوق شرکت کردن مردم در این نماز بیشتر می شود و حضور هفتگی مردم در نماز جمعه به نوعی تجدید پیمان با ولایت فقیه است.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: از اصلی ترین برکات و نتایج نمازجمعه، ایجاد اتحاد و وحدت در جوامع اسلامی است و اینکه دشمنان اسلام تا این اندازه با برپایی نمازجمعه در کشورهای اسلامی مخالفت می کنند نشانه جایگاه بالای این فریضه وحدت بخش دینی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha