جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان مدارس علمیه این شهرستان  با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است، گفت: یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حفظ شأن لباس روحانیت را یک رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی کارهای سبک جایگاه و شأن این لباس مقدس و ارزشمند را کاهش دهیم.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر، طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تضعیف جایگاه ولایت فقیه را یکی دیگر برنامه های مهم دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه از هر فرصتی برای فاصله میان نسل جوان و روحانیت استفاده می کند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که دشمنان امروز نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت تر هستند، ادامه داد: وظیفه امروز طلاب و روحانیان در برابر خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان بسیار سنگین تر از سه دهه قبل است.

وی، حضور در صحنه روحانیت را در چنین شرایطی یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان جامعه آنها با نقشه های شوم دشمن آگاز ساخته و زمینه خنثی سازی ترفند های دشمن را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در ایران همه معادلات بین المللی غرب را برهم زده است، ادامه داد: امروز همه دنیا برای مقابله با نظام اسلامی بسیج شده اند و بحث امروز حاکمیت اسلام است و این بی دینی را نمی پذیرد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که امروز روحانیت باید با شجاعت در برابر شبهات ایستادگی کند و با قدرت به این شبهات پاسخ دهد، ادامه داد: حکومت اسلامی در مقابل همه حکومت های غیر خدا ایستاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha