جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر اخوان فرد

حوزه/ دکتر اخوان فرد گفت: راهپیمایی اربعین فرصت بسیار خوبی برای رساندن پیام مظلومیت مسلمانان میانمار است؛ یکی از مظاهر آتش به اختیار همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر مسعود اخوان فرد عصر دیروز در همایش بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان (میانمار، یمن، بحرین و ...) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امیدوارم اولین نتیجه این همایش این باشد که در پیاده روی اربعین حسینی از امام سجاد(ع) پیروی کرده و پیام مظلومیت مسلمانان در کشورهای میانمار، یمن و بحرین را به مسلمانان جهان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از نظر حقوق بشری بحث‌های بسیاری در مسائل میانمار وجود دارد بیان کرد: اولین موضوع این است که مسلمانان این منطقه را بسیاری بومی حساب نمی‌کنند؛ مگر مردم آمریکا چند سال است که در کشورشان ساکن هستند که مسلمانان میانمار را بومی نمی‌دانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم به خوبی با مسائل میانمار آشنا شویم باید جنوب شرق آسیا را به خوبی بشناسیم گفت: اسلام از طریق راه ابریشم و از طریق مسلمانانی از مناطقی مانند ایران به جنوب شرق آسیا و میانمار برده شده است و این مسئله مربوط به سال‌های اخیر نیست.

وی به حضور بسیار فعال غیر مسلمانان به خصوص صهیونیست‌ها در میانمار اشاره کرد و افزود: یکی از نهادهایی که در میانمار اعلام هم‌بستگی کرد بنیاد سوروس است که یک جریان صهیونیستی است.

اخوان فرد تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در این منطقه محاصره غذایی است چراکه دسترسی به این منطقه خیلی دشوار است.

وی عنوان کرد: اینکه ترامپ قضایای اخیر را مطرح کرده است به این دلیل است که ما از مسائل اصلی جهان اسلام غافل شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: از زمان استقلال برمه برای مسلمانان آن برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ این اتفاقات یک سناریوی جهانی است و سال‌ها قبل از اینکه در کشورهای دیگر سلب تابعیت شود در این کشور این کارها را انجام می‌دادند.

وی ابراز داشت: خانم سوچی که به او جایزه صلح نوبل داده است می‌گوید که اخبار کشتار مسلمانان جعلی است و چشم خود را از این فجایع می‌بندد، به کسی جایزه نوبل داده می‌شود که امروز مظهر بی‌رحمی است؛ نوبل از جایزه خودش شرمنده است.

اخوان فرد تصریح کرد: مظلومیت‌ها مسلمانان میانمار شباهت بسیاری با مظلومیت‌های ما در جنگ تحمیلی دارد؛ در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای دنیا علیه ما وارد جنگ شده بودند و ما از کشورهای بسیاری اسیر گرفته بودیم و امروز هم بسیاری از کشورهای جهان چشم خود را بر جنایت‌های دولت میانمار بسته‌اند.

وی افزود: اگر ما توانستیم در 8 سال دفاع مقدس خودمان را ثابت کنیم یقیناً مسلمانان میانمار هم می‌توانند خود را ثابت کنند، البته اگر نقشه راه خوب و بصیرت داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: راهپیمایی اربعین فرصت بسیار خوبی برای رساندن پیام مظلومیت مسلمانان میانمار است؛ یکی از مظاهر آتش به اختیار همین است.

وی بیان کرد: فجایع رخ داده در میانمار برخلاف تمامی بندهای اعلامیه حقوق بشر است ولی تمامی بوق‌های حقوق بشری استکباری خفه‌شده‌اند و تمامی بندهای اعلامیه حقوق بشر را فراموش کرده‌اند.

اخوان فرد با بیان اینکه دوران گفتار درمانی تمام شده است و اکنون زمان اقدام و عمل است گفت: دیگر با گفتار درمانی چیزی حل نمی‌شود، ما باید با روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هرگونه ارتباطاتی دولت میانمار را ملزم کنیم که این جنایات را ترک کند؛ تمامی مسئولان ما وظیفه‌دارند به مسلمانان میانمار کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما نباید در قرن 21 شاهد بربریت ترین رفتارها علیه مردمی مظلوم جلوی چشم جهانیان باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مردم ایران نیز می‌توانند از طریق انجمن‌های مردم نهاد در این مسئله ورود کنند و نباید طوری رفتار کرد که گویی اتفاقی نیفتاده است؛ باید بحثی جدی با نگاه مطالبه گرایانه در عرصه حقوق بین‌الملل صورت گیرد.

وی ابراز داشت: باید مسئله حمایت از مردم میانمار را در مسیر خط مقاومت بدانیم چراکه مسلمانان میانمار هم جزئی از امت اسلامی هستند.

اخوان فرد با اشاره به اینکه مسئله میانمار یک آزمون برای همه ما هست گفت: نباید فکر کنیم که میانمار تنها موردی است که در جهان اسلام رخ داده است و دیگر رخ نخواهد داد؛ تا آمریکا و خون تجاوزگری او هست و تا زمانی که غده سرطانی اسرائیل وجود دارد برای ما مسئله‌سازی خواهند کرد.

وی گفت: در زمانی نه چندان دور تحرکاتی مانند داعش را در جنوب شرق آسیا خواهیم دید و باید بدانیم در مسیر حمایت از مسلمانان مظلوم اگر افتخار شهادت نصیبمان شود سعادت است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha