پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کلیسایی در استرالیا

حوزه/ معاون رئیس شورای اساقفه استرالیا گفت: پایه های کلیسای استرالیا به خاطر رسوایی سوء استفاده‌های جنسی لرزیده و زمان آن فرارسیده است تا با اجرای روشی نو غیرروحانیون و به خصوص زنان مسئولیت بیشتری در کلیسا داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به دنبال مذاکرات هفته گذشته مقامات کلیسای استرالیا با مقامات واتیکان، یک سراسقف برجسته اعلام کرد: استرالیا در حال روبرو شدن با بزرگ‌ترین بحران در تاریخ کلیسای این کشور است.

"مارک کولریج "سر اسقف شهر بریزبِن و معاون رئیس شورای  اساقفه استرالیا در مصاحبه ای با هفته نامه "د تابلت" افزود: پایه های کلیسای استرالیا به خاطر رسوایی  سوء استفاده‌های جنسی روحانیونش لرزیده و زمان آن فرارسیده است تا با اجرای روشی نو ، غیرروحانیون و به خصوص زنان مسئولیت بیشتری در کلیسا داشته باشند.  

وی که خود از جمله اعضای هیاتی بود که با مقامات واتیکان گفتگو کرده، افزود: درباره وضعیت مذهب کاتولیک در استرالیا صحبت کردیم . برای درک شرایط پیش آمده ناشی از موضوع کاردینال پل ( وزیر اقتصاد واتیکان که در استرالیا متهم به آزار جنسی کودکان است ) نیز  صحبت به عمل آمد. زمان آن فرا رسیده است که کلیسا اصالت خود را نشان دهد.

معاون رئیس شورای  اساقفه استرالیا ادامه داد: این بحران هم یک تهدید است و هم یک فرصت. کلیسای استرالیا برای سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است که یک شورا تشکیل دهد تا در مورد آینده بحث شود . موضوع دیگری که در شورا بحث می شود این است که چگونه می‌توان به زنان پست‌های بالاتری داد . پس روشن است که کلیسای استرالیا در حال گذراندن لحظاتی دردناک و انجام تغییراتی دائمی است. به همین خاطر است که اساقفه تصمیم گرفتند این شورا را تأسیس کنند. در دیدارهای که در رم داشتیم در این باره نیز صحبت شد . این شورا باید ، با توجه به تغییرات انجام شده در گذشته و حال ، تصمیمات شجاعانه ای برای آینده بگیرد . به این‌معنا که باید از خود بپرسیم که چگونه غیر روحانیون، بخصوص زنان را در اداره کلیسا (که در استرالیا آن را در بسیاری موارد انجام می دهیم) و حتی در رهبری کلیسا مشارکت دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha