جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا امیرخانی

حوزه/ رمان نویس مطرح کشور تصریح کرد: وجود مشکلات و سختی ها در کار نویسنده ها نباید باعث افسردگی و ناامیدی آن ها در کارشان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رضا امیرخانی شب گذشته طی سخنانی در نشست تخصصی چای و داستان که به همت مدرسه اسلامی هنر در سینمای آیه قم برگزار شد، با اشاره به این که یکی از رموز موفقیت نویسنده ها ، ارزیابی مداوم کار توسط خودشان است، اظهار داشت: در کشور ما نویسندگی و شناخته شدن در این عرصه ، زمان بر است، ضمن آن که اساساً برای موفق شدن در این وادی علاوه بر استعداد و علاقه مندی وافر، لازم است که نظام توزیع و پخش کتاب و به خصوص بحث ناشر به کمک نویسنده بیاید و او بتواند اثر خود را در سطح جامعه مطرح کرده و به مردم و مخاطبان انبوه بشناساند.

خالق رمان "ارمیا" و "قیدار" با اشاره به این که طبعاً نویسندگی مثل هر کار دیگری دارای سختی ها و مشکلات خاص خود است، افزود: توصیه ام به دوستان نویسنده جوان و علاقه مندان به ادبیات و داستان این است که در مواجهه با مشکلات و سختی ها ، دچار افسردگی و نااُمیدی نشوند بلکه بدانند که در هر پروژه به ظاهر ناموفقی، زمینه هایی برای رسیدن به موفقیت نهفته است.

وی یادآور شد: هر گاه که کتابی از من به انتها می رسد و آن را به دست ناشر می سپرم با خودم می گویم انگار دیگر تمام شده ام و باید به شغل دیگری فکر کنم اما دغدغه و سوژه جذاب به سراغم می آید و من را درگیر می کند ، کما این که الان نیز مشغول ویراستاری کتاب بعدی ام هستم.

وی با اشاره به این که حدود چهار سال است که به دلایلی هیچ کتابی از سوی وی منتشر نشده است، بیان داشت: تجربه زندگی و لذت دیدن و درک کردن به نویسنده و رمان نویس در خلق یک اثر بسیار کمک می کند و ما باید بدانیم که هر بار که دست به قلم می بریم باید به سوال مردم در کتاب خود جواب دهیم؛ البته نه پاسخی که هر روز در قاب تلویزیون می بینند و می شنوند و در تریبون های رسمی برایشان دیگر تکراری شده است.

امیرخانی افزود: به شدت معتقدم که در نوشتن ، شکسته نفسی معنا ندارد و نویسنده باید با اعتماد به نفس وارد گود شده و حین نوشتن به این فکر کند که دارد شاهکار ادبیات جهان را خلق می کند و لذا باید در موقع نوشتن ، نویسنده جاه طلب باشد و با خود بگوید که این اثر من بهترین اثر دنیاست.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha