جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ ائمه جمعه استان یزد در واکنش به سخنان نسنجیده رئیس جمهور آمریکا، حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین جریانات اخیر شورای اسلامی شهر یزد بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد،  ائمه جمعه استان یزد در واکنش به سخنان نسنجیده رئیس جمهور آمریکا، حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین جریانات اخیر شورای اسلامی شهر یزد بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

 آیینه راست نما و حافظه بی بدیل تاریخ، تجلیگاه این سنت عظیم الهی است که خداوند پاسخی کوبنده به حیله مکاران، دسیسه بازان و توطئه گران داده و خواهد داد.

 در این برهه از زمان، که از سویی رییس جمهور نظام ستیزه جو و سلطه طلب ایالت متحده، دهان به یاوه گویی گشوده و از سوی دیگر در داخل کشور برخی عامدانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمنان می ریزند، ائمه جمعه استان یزد، تاکید می نمایند:

سخنان نسنجیده و عاری از نزاکت رییس جمهور آمریکا، دلیلی متقن بر دشمنی دیرینه و کینه ورزی سران این نظام امپریالیستی است که در رفتار و گفتار همه آنها از  سیاستمداران کهنه کار گرفته تا تاجران تازه به سیاست پانهاده اش، تبلور یافته است. لذا ضمن محکومیت مواضع خصمانه دولت و رییس جمهور ایالات متحده، حمایت قاطع خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برخاسته از ملت و محبوب دل امت واحده اسلامی و محور مقاومت است اعلام می داریم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، عدم توجه مسئولان نظارتی انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان یزد و نمایندگان محترم مجلس به موارد ابلاغی شورای محترم نگهبان قانون اساسی در زمان برگزاری این انتخابات، منجر به بروز مشکلاتی شده است. متاسفانه با سیاسی کاری و به نوعی فرار به جلوی  برخی از این اعزه، این موضوع به سوژه رسانه ای معاندین هم تبدیل شد. شایسته است نمایندگان و مسئولان با خویشتن داری و پرهیز از هرگونه اظهار نظر عجولانه، منتظر پیگیری های حقوقی در این زمینه باشند تا خدای ناکرده خدشه ای به وحدت کشور و حیثیث افراد وارد نگردد.

متاسفانه در برخی از اظهارنظرها، شان و حرمت مراجع قانونی از جمله شورای محترم نگهبان و دیوان عدالت اداری آنگونه که باید، پاس داشته نشد. ائمه جمعه استان با تاکید بر نقش بسیار مهم مراجع  قانونی و قضایی در رسیدگی به مطالبات حقوقی ملت شریف ایران اسلامی، از رئیس و قضات محترم دیوان به جهت تلاش برای اجرای عدالت اداری تشکر و قدردانی می نمایند.

 

امضا کنندگان:

سیدجواد سلیمانی، امام جمعه بافق

سیداسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان

سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه

سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی

عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه مهریز

سیف الله دهقانی، امام جمعه بهاباد

محمود دهقان نیری، امام جمعه زارچ

محمدرضا طالبیان، امام جمعه اشکذر

محمدعلی جعفری، امام جمعه هرات

محمود دهقانپور، امام جمعه نیر

مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق

ابراهیم بشکانی، امام جمعه شاهدیه

حسین انوری، امام جمعه علی آباد

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha