سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یهودی سازی قدس

حوزه/ مؤسسه صهیونیستی العاد مجری اصلی پروژه یهودی سازی قدس است که علاوه بر تصاحب زمین های قدس و ساخت و ساز گسترده شهرک های یهودی نشین، به جعل و تحریف تاریخ قدس نیز می پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، معمولا هر پروژه ای که در راستای یهودی سازی شهر قدس انجام می شود ردپایی از مؤسسه شهرک سازی "العاد" در آن مشاهده می شود که نقش اجرا یا ناظر یا منبع مالی پروژه های شهرک سازی یهودی را بر عهده دارد.

مؤسسه "العاد" در سال 1986 توسط یکی از شهرک نشینان یهودی افراطی به نام داوید باری تاسیس شد و اکنون مجری و عامل اصلی سرعت بخشی به عملیات تغییر چهره قدس و بازوی قدرتمند اشغالگران برای یهودی سازی به شمار می رود.

این مؤسسه اکنون ده‌ها خانه متعلق به فلسطینیان در داخل قدس و اطراف آن را به تصرف خود در آورده تا آنها را در اختیار یهودیان قرار دهد و علاوه بر این اجرای پروژه های متعدد یهودی سازی را بر عهده دارد.

فعالیت گسترده در راستای یهودی سازی قدس

صالح الشویکی عضو کمیته دفاع از زمین های قدس گفت: جمعیت العاد در تمام مناطق قدس به ویژه مناطق جنوبی مسجدالاقصی فعالیت می کند؛ جایی که یهودیان به دروغ و از روی جهالت بر این باورند که مکان هیکل یهودی است.

شویکی افزود: این جمعیت شهرک سازی از دو روش برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند که اولین روش مربوط به استفاده از فریبکاری مالی برای تصرف زمین های فلسطینیان است تا این زمین ها را در راه یهودی سازی مورد استفاده قرار دهد و از سوی دیگر نیز به دنبال تسلط بر اماکن تاریخی اسلامی و مسیحی است و در این راستا نیز ادعاهای عجیب و غریب صهیونیستی را جعل می کند تا واقعیت ها را وارونه جلوه دهد و گردشگران خارجی را فریب دهد.

بنابر گزارش های رسانه ای اسرائیلی این جمعیت در سال 2006 تا 2013 حدود 450 میلیون شکل بودجه دریافت کرده که بیشتر آن کمک های داوطلبانه یهودی و غیر یهودی از خارج سرزمین های اشغالی بوده است.

العاد همچنین مورد حمایت مستقیم دولت اشغالگر است و پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی خود را با حمایت شدید دولتی انجام می دهد و در عین حال از پرداخت مالیات به دولت اشغالگر معاف است.

تحریف تاریخ قدس

مازن ابوقلبین از فعالان سیاسی قدس نیز در این زمینه گفت: این جمعیت اهداف متعددی دارد که مهم ترین آنها تقویت ارتباط میان یهودیان و تاریخ شهر قدس است و تلاش می‌کند یهودیان را از طریق ایجاد پروژه های شهرک سازی و انگیزه های گردشگری و آموزشی و دینی به سرزمین های اشغالی جذب کند.

وی افزود: العاد در عملیات توسعه شهرک سازی ها در قدس دست دارد و زمین های این شهر مقدس اسلامی را از طریق دلال ها و بنگاه دارهای عرب و یهودی و بیگانه خریداری می کند و از سوی دیگر به تحقیقات گسترده در مورد تاریخ قدس می پردازد و از تمام ابزارها برای جذب اموال و حمایت ها استفاده می کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: العاد به صورت روزانه گروه های خارجی گردشگر را به محله های قدس می آورد با شهرک های یهودی آشنا می کند و در جریان این گردش ها مطالبی دروغین و ساختگی را در مورد تاریخ قدس ارائه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha