جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئت مذهبی یکی از قوی‌ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن معنویت فرد و اجتماع بی‌بدیل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی که با حضور مدیران و کارشناسان شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: هیئت مذهبی یکی از قوی‌ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن معنویت فرد و اجتماع بی‌بدیل است.

وی، تشکلهای دینی و هیئات مذهبی را نیروهای مستعدی دانست که در رشد، بالندگی و پویایی فرهنگ دینی نقش مؤثری دارند و توسعه این امور نیازمند پشتیبانی، حمایت و تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم است.

حجت‌الاسلام خادمی، مساجد و هیئات مذهبی را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی خواند و افزود: این مراکز مردمی محل آموزش تعالیم دینی و گرامیداشت شعائر الهی و دینی است.

وی با بیان اینکه در انجام کار فرهنگی نیازی به دستورالعمل یا بخشنامه نیست و باید با علاقه و اشتیاق انجام داد، اظهار داشت: باید در انتخاب شوراهای هیئت‌های مذهبی تدبیری اندیشید که با علاقه بیشتری امور مربوطه را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: شورای هیئات مذهبی نهادی مردمی متشکل از مسئولان هیئت‌های استانی و شهرستانی است که بر اساس فرآیند خاصی تعیین می‌شود و آن انتخابات است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: باید این توصیه‌ها راه روشنی برای کارکرد هیئات مذهبی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف از ساماندهی هیئت‌های مذهبی ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و تغذیه فکری جامعه است خصوصاً در جاهایی که کارهای عقب مانده‌ای وجود دارد باید با پیگیری و جدیت بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: هیئت مذهبی یکی از قوی‌ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن معنویت فرد و اجتماع بی‌بدیل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: یک هیئت مذهبی اگر بتواند با استفاده از روشی صحیح، عالمانه و عاشقانه حرکت کند خواهد توانست بیشترین نقش را در رشد و تعالی جامعه اسلامی داشته باشد که هیچ حرکت و تشکلی به پای آن نخواهد رسید و توان رقابت با او را نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید در کنار عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) به موضوع قرآن در خطابه‌ها، مدایح و مراثی‌ به صورت علمی پرداخته و تلاوت قرآن در هیئت‌های مذهبی را به‌عنوان یک اقدام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نقش مدیر و مبانی فکری او در شکل گیری و آینده هیئت بسیار مهم است، افزود: چه بسا هیئتی که برای حضور شخصی، احساسی یا بد سلیقه و بی‌اطلاع از روح دین بوده باعث انحراف افراد زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، تبلیغات نقش و جایگاه مهمی ایفا می‌کند، گفت: ازاین‌رو، انعکاس فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در بین مردم و اطلاع‌رسانی و آگاهی نسل جوان از فعالیت‌های متنوع هیئت‌های مذهبی گامی دیگر در جهت جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی است و تبلیغات هوشمند و حساب شده دینی، می‌تواند جوانان را در مسیر دین‌داری قرار دهد.

وی اخلاص و نیت پاک را یکی از خصیصه‌های شوراها و مدیران هیئت‌های مذهبی برشمرد و افزود: اخلاص و نیت پاک برای حضور در هیئت برکات و توفیقات بسیاری دارد که قابل مقایسه با هیچ حرکتی نیست و این نکته هم در عمل و هم در بیان باید از سوی سخنرانان و اعضا به یکدیگر توصیه شود و اعضا با اخلاص و نیتی پاک در عرصه‌های مختلف هیئت حاضر شوند و تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: امیدوارم که انتخابات پیش روی شوراهای هیئات مذهبی با شکوه و حضور حداکثری مایه خیر و سعادت و برکات باشد تا با انتخاب فرد اصلح سهمی کوچک در فرهنگ کشور ایفا کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در مقابل نظام اسلامی خاطرنشان کرد: باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اقدامات عملی، منطقی و مؤثری داشته باشیم و بارزترین روش مقابله و شکست هجمه‌های سنگین دشمنان تقویت اعتقادات دینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha