پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ستاد همکاری

حوزه/دشمن تلاش می کند از سنین پایین باورهای دینی نسل آینده کشور را با استفاده از برخی ابزارهای انحرافی سست و متزلزل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نشست ستاد همکاری های قطب آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قطب یک کشوری با هدف هم اندیشی و بررسی طرح های مختلف اجرایی با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و معاونان تبلیغ حوزه علمیه قطب یک کشور، در ساری برگزار شد.

محمد شعبانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این نشست با اشاره به ضرورت اجرایی شدن طرح های ستاد همکاری در استان ها تصریح کرد: لازم است کلیه فعالیت های ستاد و دغدغه ها در شورای آموزش و پرورش استان به عنوان بالاترین نهاد ذیربط که با مدیریت استاندار است مطرح شود و به دنبال ارائه راهکار باشیم.

شعبانی با اشاره به این که حوزه علمیه ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغ مبانی دینی در دستگاه تعلیم و تربیت در اختیار دارد، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اثرگذار آموزشی آمادگی دارد از همه ظرفیت حوزه علمیه به منظور تقویت مبانی دینی در سطح مدارس به خوبی بهره گیرد.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های دشمنان بر روی دانش آموزان است، افزود: دشمن تلاش می کند از سنین پایین باورهای دینی نسل آینده کشور را با استفاده از برخی ابزارهای انحرافی سست و متزلزل کند.

شعبانی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در جامعه و تلاش برای گسترش این شبهات دینی و اعتقادی در میان دانش آموزان، افزود: امروز یکی از نیازهای مدارس ما پاسخگویی مناسب و مستدل طلاب و روحانیان به شبهات دینی دانش آموزان است.

وی از روحانیت به عنوان قشری اثرگذار و تعیین کننده در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت تنها مجموعه ای هستند که می توانند در مسیر تقویت باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان جامعه به نهادهای آموزشی و تربیتی کمک کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد از همه ظرفیت های این مجموعه در جهت گسترش و تعمیق مبانی دینی در مدارس بهره گیرد.

شعبانی، ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

وی همچنین به اجرای طرح های مشترکی نظیر مدارس امین، اعزام مبلغ به مدارس و ساماندهی حضور گروه های تبلیغی در مدارس با حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: از این پس فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران منوط به تأیید حوزه علمیه استان خواهد بود و تصمیم گیری و تعیین تکلیف در خصوص فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران با نظر مدیریت حوزه علمیه مازندران واگذار شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت تقویت روابط میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم روابط و همکاری خود را با حوزه علمیه استان برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس گسترش دهیم.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در جامعه و تلاش برای گسترش این شبهات دینی و اعتقادی در میان دانش آموزان، افزود: امروز یکی از نیازهای مدارس ما پاسخگویی مناسب و مستدل طلاب و روحانیان به شبهات دینی دانش آموزان است.

شعبانی از روحانیت به عنوان قشری اثرگذار و تعیین کننده در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت تنها مجموعه ای هستند که می توانند در مسیر تقویت باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان جامعه به نهادهای آموزشی و تربیتی کمک کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد از همه ظرفیت های این مجموعه در جهت گسترش و تعمیق مبانی دینی در مدارس بهره گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha