جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ دینی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمیه وجود دارد که می توان از آنها در رشد و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، در نشست ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه قطب یک کشوری در ساری، با مهم ارزیابی کردن نقش این ستاد در پیوند میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه، بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات این ستاد تأکید کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مدارس آموزش و پرورش خط مقدم تبلیغ دین و ارزش های اسلامی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمیه وجود دارد که می توان از آنها در رشد و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز شیوه تبلیغ دشمن با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: دشمن در شرایط فعلی ابزارهای تبلیغی بسیاری را برای انحراف در نسل نوجوان و جوان جامعه ما در اختیار دارد و اگر برنامه های ما منفعلانه باشد نمی توانیم اثرگذاری مطلوب را در این بخش داشته باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان حوزه با ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان بهتر می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، بیان داشت: به طور حتم تبلیغ چهره به چهره دین و ارزش های اسلامی اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد.

وی با بیان این که مبانی دینی و ارزشی باید از سوی متخصصان دین به دانش آموزان ارائه شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع افراد غیر متخصص مطالب نادرست و غیر صحیح را به شیوه های مختلف به دانش آموزان ارائه می دهند که این گونه مسائل اثرگذاری مخربی را در میان این نسل در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که هر چه میزان ارتباط مبلغان دینی با دانش آموزان بیشتر باشد، میزان اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی نیز بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان و نسل جوان امروز جامعه بیشتر تقویت شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اگر یک نفر را هم در مسیر دین قرار دهیم برای دنیا و آخرت ما کافی است، تصریح کرد: حضور مبلغان در این مسیر پر برکت به طور حتم آثار دنیوی و اخروی بسیاری برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha