جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دومین مدرسه در کانادا مجوز شرکت در رقابت‌های ورزشی با حجاب را داد

حوزه/ دبیرستان داکوتا کالیگیت امسال با همکاری یکی از دانش آموزان مسلمان سابق، روسری‌های جدیدی برای بازیکنان بسکتبال طراحی کرده تا دانش آموزان با خیال راحت و بدون رویارویی با مشکلات در مسابقات ورزشی حضور یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cbc، دومین مدرسه در کانادا که به دانش آموزان مجوز شرکت در رقابت‌های ورزشی با حجاب و پوشش اسلامی را داده‌ است، امسال حجاب جدیدی برای این دانش آموزان معرفی کرده تا آن‌ها بدون نگرانی، در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند. دبیرستان داکوتا کالیگیت در شهر وینیپگ واقع در استان مانیتوبای کانادا امسال با همکاری یکی از دانش آموزان محجبه سابق، روسری جدیدی برای بازیکنان بسکتبال طراحی کرده است.

این حجاب سبک وزن و سازگار شونده است و امینه محمد، از دانش آموزان سابق مسلمان در این دبیرستان الهام بخش تهیه این روسری‌های محجبه بوده است. سال گذشته این دانش آموزان بسکتبال با مشکل جدی مواجه شده بودند و بازیکنان تیم‌های دیگر مدعی شده بودند که سنجاق روسری آن‌ها خطرناک است.

امینه محمد که اکنون دانشجوی دانشگاه مانیتوبا می‌باشد می‌گوید: این ایده با کمک مربیان و مدیر مدرسه برای ما فراهم شد و برای راحتی کار دانش آموزان در رشته‌های ورزشی به ویژه بسکتبال این روسری محجبه جدید را طراحی کردیم.

جیل ماتز مدیر این مدرسه گفت: تصمیم ساده‌ای بود تا دانش آموزان قادر باشند در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند. ما سدهای پیش روی دانش آموزان را برمی‌داریم.

لازم به ذکر است تهیه این لباس‌های محجبه ورزشی 6 ماه به طول انجامیده است. و یک طراح در خارج از شهر، این لباس‌ها را برای آنان تهیه کرده است. گفتنی است این دبیرستان دومین مدرسه در کانادا است که گذاشتن روسری را در رقابت‌های ورزشی مجاز کرده و نخستین مدرسه با حجاب رسمی مارک‌دار در مسابقات می‌باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha