جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مالزی نهادها و برنامه‌های بین المللی برای توسعه صنعت حلال به کار می‌گیرد

حوزه/ دکتر احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی طی سخنانی گفت که این کشور برنامه های بین المللی متعددی برای توسعه صنعت حلال فرای محصولات حلال به کار گرفته‌است، وی به علاوه نرم افزار جدیدی برای کاربران در رابطه با تجارت حلال معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nst، مالزی قصد دارد با ایجاد نهادها و برنامه‌های حلال خارجی، مفهوم تجارت حلال در این کشور را فرای محصولات غذای و به صورت بین المللی دربیاورد.

دکتر احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای حلال مالزی گفت: ما از طریق چندین برنامه بین المللی جدید امیدواریم بتوانیم توجه جهانیان را به تجارت حلال کشور جلب کنیم. این برنامه‌ها شامل ایجاد «انجمن خودگران بین المللی حلال» و همچنین «نمایشگاه فناوری و نوآوری‌های حلال» می‌باشند. داشتن چنین برنامه‌هایی به جهانیان نشان خواهد داد که تجارت حلال در مالزی محدود به محصولات غذایی نیست.

معاون نخست وزیر همچنین برنامه کاربردی حلال ویژه ای برای گوشی‌های همراه افتتاح کرد که هدف آن ارائه اطلاعات سریع و آسان در خصوص محصولات و خدمات حلال به کاربران است. این نرم فزار گوشی‌های همراه توسط کمیسیون ارتباطات و خدمات چند رسانه‌ای مالزی، و با همکاری اداره توسعه امور دینی اسلامی(جکیم) ساخته شده است.

زاهد در ادامه سخنانش گفت: صنعت حلال می‌تواند برای کشور سودمند باشد، چرا که به عنوان منبع جدید اقتصادی از طریق برنامه تحول اقتصاد اسلامی شناخته می‌شود. صنعت حلال به این معنی است که ما الگوی اقتصاد اسلامی را به گونه‌ای تغییر دهیم که بیشتر شکل رقابتی پیدا کند.

زاهد اشاره کرد: از 8 ژوئن سال گذشته که شورای حلال مالزی تشکیل شد تا کنون نهادهای ابتکاری متعدد اجرایی به منظور تضمین قوی‌سازی اکوسیستم حلال در کشور تشکیل شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha