شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید کلاس‌های درس دانشگاه‌ها هنگام اذان و نماز تعطیل شود، گفت: نباید بعد از ۳۸ سال از انقلاب شاهد این باشیم که در دانشگاه هنگام اذان و نماز٬ کلاس برگزار می‌شود و یا کلاس درس تعطیل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نماز و آثار و برکاتی که در زندگی هر فرد دارد، ضروری است تا کلاس‌های درس دانشگاه‌ها هنگام اذان و نماز تعطیل شود.

وی افزود: نباید بعد از 38 سال از انقلاب شاهد این باشیم که در دانشگاه هنگام اذان و نماز٬ کلاس برگزار می‌شود و یا کلاس درس تعطیل نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه بحث بی‌توجهی به نماز٬ یک بیماری جدی در جامعه است گفت: روحانیون و ائمه جماعات دانشگاه‌ها باید از افکار و ایده‌های جوانان و دانشگاهیان بهره بگیرند که در این مورد تشکیل کانون‌های اندیشه‌ورز در دستور کار است.

وی اظهار داشت: متولیان و مبلغین دین در مسئولیت اقامه نماز شریک هستند و باید همت کنند نماز را در جایگاه اصلی خود که قرآن و حدیث به آن ناطق هستند تعالی بخشند.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد با اشاره به اینکه روحانیون و ائمه جماعت دانشگاه‌ها افسران جنگ نرم هستند و در صف اول جبهه فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: بی‌توجهی نسبت به مسئله حیا و حجاب در جامعه ملموس است که باید در این خصوص نیز اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه همچنین آموزش‌وپرورش نیز باید نظارت جدی در خصوص برگزاری نماز جماعت در مهد‌ها، مدارس و دبیرستان‌ها داشته باشد، گفت: مسئولان آموزش‌وپرورش باید در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند زیرا کسانی که در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند از دامان آموزش‌وپرورش به این جایگاه رسیده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بیان سقوط امت‌ها دو عامل اصلی ضایع کردن نماز و پیروی افراد جامعه از شهوات مؤثر هستند، از این‌رو باید بیش‌ازپیش به این دو عامل توجه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha