شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلبگی در حوزه

حوزه/ برخی از مدیران مدارس علمیه استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از برنامه های تابستانی مدارس علمیه خود گزارش دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به ارائه گزارشی از فعالیت و برنامه های مدرسه علمیه امام باقر(ع) در تابستان و سال جدید تحصیلی پرداخت و گفت: امسال برنامه های خوب و مفیدی با همکاری اساتید و طلاب در مدرسه علمیه امام باقر(ع) اجرا شد که مهمترین آن دوره مکالمه زبان عربی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) با بیان اینکه آموزش و مکالمه زبان عربی برای طلاب سطح یک اجباری است، افزود: این دوره آموزشی نزدیک به یک سال است که در این مدرسه آغاز شده و لازم است طلاب مدارس علمیه در طی سه سال دوره آموزشی مکالمه عربی را به پایان برسانند.

وی اظهار داشت: برای آموزش مکالمه عربی 480 ساعت در نظر گرفته شده که بخشی از آن در تابستان و مابقی به صورت نیم سالی در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی گفت: مدرسه علمیه امام باقر(ع) در تابستان امسال میزبان طلاب سایر مدارس علمیه برای آموزش مکالمه زبان عربی نیز بوده و تمام تلاش بر این است طلبه ها با موفقیت این دوره را پشت سر گذرانده تا بتوانند در آینده برای کشور و در عرصه های بین المللی موفق شوند.

 مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) افزود: از دیگر برنامه های این مدرسه علمیه، برگزاری شبی با شهدا، کارگاه آشنایی با احادیث ائمه(ع) از دیدگاه اصول کافی، کلاس انقلاب اسلامی، برگزاری کلاس های قرآن، تجوید، تفسیر و تجزیه و ترکیب بوده است.

وی افزود: مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) از جمله مدارس علمیه است که در مقطع دیپلم پذیرش کرده و در سال جدید تحصیلی نیز موفق شده قریب به 30 نفر از طلاب جدیدالورود را برای تحصیل علوم دینی جذب کند.

لازم به ذکر است مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) از جمله مدارس علمیه است که بیش از یکصد شهید طلبه تقدیم انقلاب، نظام و اسلام کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با بیان اینکه مدرسه علمیه علوی قم نیز همانند مدارس دیگر علمیه، تابستان پر برنامه ای برای رشد علمی و اخلاقی طلاب پشت سر گذاشته است، گفت: از مهمترین این برنامه ها، اردوی مشهد مقدس با حضور اساتید درس اخلاق، برنامه های مشاوره ای و کارگاه های آموزشی و مهارتی بوده است.

 مدیر مدرسه علمیه علوی عنوان کرد: اگرچه اردوی مشهد کوتاه بود؛ اما برکات سازنده ای به همراه داشته و در کنار همه مسائل، حضور در جوار حرم حضرت ثامن الحجج(ع) از توفیقاتی بوده که نصیب ما شده و می تواند زمینه رشد روحی و معنوی طلاب را فراهم نماید.

وی اظهار داشت: اردوی دوم این مدرسه علمیه در شهر تفرش برگزار شده که برنامه هایی همچون آموزش زبان عربی و انگلیسی، تقویت ارتقاء علمی طلاب، برنامه های تهذیبی و اخلاقی در آن به اجرا گذاشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: مدیریت این مدرسه با تجربیاتی که از برگزاری اردوها به دست آورده، تصمیم گرفته است دو رویکرد فرهنگی- تبلیغی و مشاوره ای، مهارتی و آموزشی را در برنامه های تابستانه برای طلاب این مدرسه در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه علوی عنوان کرد: از برنامه های مفید هر ساله در تابستان این است که در هر شهری که اردو می زنیم، در کنار مباحث اخلاقی که برای طلبه ها ارائه می شود، خود طلاب و مبلغین توانمند به همراه اساتید در گروه های چند نفره اقدام به تبلیغ، مشاوره های مذهبی، خانوادگی، پاسخ گویی به شبهات دینی و عقیدتی در پارک ها، مراکز تفریحی، زیارتی و مساجد و مراکز تجاری و پاساژها می کنند.

وی اظهار داشت: این موضوعی خوبی است که به همت اساتید و طلاب اتفاق افتاده و به دنبال آن هستیم بتوانیم این نوع مسائل را ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: از دیگر برنامه های این مدرسه علمیه، برگزاری شبی با شهدا، برگزاری کارگاه آموزشی-پژوهشی، رفتاری، برگزاری طرح های تربیتی، برگزاری کلاس های معارفی، انقلابی، مهارتی و ده ها برنامه مفید است.

 مدیر مدرسه علمیه علوی عنوان کرد: امسال حدود حدود30  نفر از طلاب در مقطع دیپلم جذب این مدرسه علمیه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی نیز در گفت و گویی جداگانه با بیان اینکه مدیریت این مدرسه علمیه برای پیشرفت طلاب در مسائل مختلف، برنامه های را طراحی کرده و برخی از این برنامه ها در تابستان به اجرا گذاشته و الباقی با شروع سال تحصیلی به اجرا در خواهد آمد، گفت: مکالمه عربی، کارگاه های مقاله نویسی،کارگاه روش تحقیق، مشاوره، کارگاه پژوهشی، درس اخلاق و مراسم شبی با شهدا از جمله مهمترین برنامه های به اجرا گذاشته شده و برنامه های آتی خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) با بیان اینکه مدیریت مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) درسال تحصیلی جدید از 20 دانش آموخته برای تحصیل در پایه اول در مقطع دیپلم دعوت کرده است، افزود: تمام هدف مسئولین حوزه این است که با طراحی های بهتر بتوانند طلاب مستعدی را جذب حوزه کنند تا از هر لحاظ پشتوانه خوبی برای آینده حوزه و پاسخ گوی شبهات جامعه باشد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha