جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی-مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی با تاکید بر این که ترامپ باطن و حقیقت حاکمیت آمریکاست، گفت: در گذشته با افرادی مواجه بودیم که درون آمریکا را پنهان می کردند و با پوشش مخملین جلو می آمدند، لذا برخی نمی توانستند حقیقت و واقعیت درون حاکمیت آمریکا را درست تشخیص دهند. اما امروز وجود ترامپ کار را راحت کرده است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، ترامپ را باطن حاکمیت آمریکا خواند و اظهار داشت: اگر بخواهیم درون حاکمیت استکباری آمریکا را ببینیم، کافی است به دونالد ترامپ نگاه کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: در گذشته با افرادی مواجه بودیم که درون آمریکا را پنهان می کردند و با پوشش مخملین جلو می آمدند، لذا برخی نمی توانستند حقیقت و واقعیت درون حاکمیت آمریکا را درست تشخیص دهند. اما امروز وجود ترامپ کار را راحت کرده است.

ترامپ دیوانه نیست

وی، دیوانه خواندن ترامپ را حرف نادرستی دانست، گفت: گر چه عدم تعادل ترامپ را نمی توان انکار کرد، اما باید بدانیم که این فرد با خوی معامله گری و تجارتگری اش فضای سیاسی را در همان قالب و کاملاً فضایی معامله گرانه ای می بیند و به دنبال منافع است و به نحو موفقی در حال پیشبرد سیاست های آمریکا است، به طوری که در راستای منافع آمریکا کار های خوبی انجام داده است. برای مثال به اندازه 8 سال ریاست جمهوری باراک اوباما جذب منابع خارجی داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: به فرض این که ترامپ خودش نامتعادل باشد، ولی دست هایی که به وی جهت می دهند در راستای پیشبرد اهدافشان از او در راستای منافع آمریکا به خوبی استفاده می کنند.

شیوه آمریکا در ترساندن دیگران

حجت الاسلام ایرانی، یکی از اهداف دولت آمریکا را ترساندن طرف مقابل دانست و عنوان کرد: ترامپ چهره خوبی برای ترساندن دیگران و برای اهداف آن ها که می خواهند با این ترساندن ها امتیازات لازم بگیرند و مقاصدشان را پیش ببرند، گزینه بسیار خوبی است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشتباه خواندن این باور  که ترامپ هرچه بگوید انجام می دهد، به مسئله کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها بسیار تلاش کردند که کره شمالی را به موضع انفعال بکشانند، اما ایستادگی کره شمالی معادلات را عوض کرد. لذا ترامپ اگر واقعا دیوانه بود و نا بخردانه تصمیم می گرفت به جای پیشنهاد مذاکره، تیر آخرش را می زد.

تطمیع و تهدید دو ابزار آمریکا

حجت الاسلام ایرانی، دو ابزار اصلی مستکبرین را تهدید و تطمیع دانست و اظهار داشت: امروز آمریکایی ها برای تطمیع ما چیزی ندارند، چرا که در دولت قبلی شان یکسری قول و قرار ها را گذاشتند اما تقریبا هیچ سودی از آن به ما نرسید و امروز نیز با توجه به چهره ترامپ از ابزار تهدید بیشتر استفاده می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که در برابر مواضع اخیر دولت آمریکا چه باید کرد؟ گفت: اولاً انسجام داخلی را باید تقویت کنیم. همه نهادها و احزاب و گروه ها علی رغم اختلاف نظر باید در مقابل ترامپ یک صدا شوند. چرا قطعاً صداهای مختلف از درون نظام دشمن را تشویق و ترغیب به ادامه مواضعش می کند.

هیچ گاه از ایستادگی و پافشاری بر اصولمان ضرر نکرده ایم

وی تأکید کرد: ما هیچ گاه از ایستادگی و پافشاری بر اصولمان ضرر نکرده ایم، بلکه در جایی ضرر کردیم که از اصول کوتاه آمدیم، لذا به نظر می رسد باید با همان انسجام داخلی بر اصول و اعتقاداتمان پافشاری کنیم، ضمن اینکه به لحاظ دیپلماتیک باید تحرک و جنبش بیشتری داشته باشیم و کشورهای طرف قرارداد برجام را پای کار بیاوریم تا حقوقی که در این قرار داد برای ما منظور شده است را پیگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: در کنار تلاش ها باید متوجه باشیم که آمریکا وقتی خود را کنار بکشد و به دنبال مانع تراشی باشد، قطعاً خیلی از اهداف و منافع در قرارداد ولو اینکه اروپاییان نیز دنبالش باشند، با مشکل روبرو خواهد شد.

لزوم توجه به ظرفیت های داخلی

حجت الاسلام ایرانی در پایان گفت: به جای اینکه ما صرفاً به سمت کشور های اروپایی برویم و بخواهیم آنها برای ما کاری کنند، باید تدبیر دیگری شود که آن توجه به ظرفیت های داخلی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha