جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین، نام خلیج فارس ریشه در تاریخ دارد، گفت: ناآگاهی و نابخردی ترامپ تا جایی است که حتی محل کشته شدن برخی سربازان کشورش که برروی سنگ قبر آنها نیز حک شده را فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در اجتماع طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین در محکومیت اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزار شد، به تحریف نام خلیج همیشه فارس به خلیج ع ر ب ی از سوی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت:  نا امن شدن منطقه خلیج فارس نه تنها به کشورهای منطقه آسیب وارد می‌کند، بلکه آتش آن می‌تواند دامن‌گیر اکثر کشورهای جهان باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: با توجه به اینکه واژه خلیج فارس امروز در تمام متون تاریخی، جغرافیایی و حتی کتاب های درسی دانش آموزان به کار رفته است، نام بردن غلط از آن ن توسط یک رئیس جمهورکاری عجیب و بچه گانه بود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به روابط نزدیک آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به کار بردن نام مجعول توسط ترامپ با قصد پیشبرد مقاصد شوم سیاسی ایالت متحده و با هدف کسب سود بیشتر از برخی کشورهای منطقه صورت گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: ناآگاهی و نابخردی ترامپ تا جایی است که حتی محل کشته شدن برخی سربازان کشورش که برروی سنگ قبر آنها نیز حک شده را فراموش کرده است و با به راه انداختن یک بازی مضحک و دور از ادب و نزاکت، اقدام به کار بردن واژه های غلط می کند و خلیج همیشه فارس را خلیج ع ر ب ی می نامد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: رفتار رئیس‌جمهور بی‌منطق و کاسبکار آمریکا که ظاهرا فرصت مطالعه تاریخ را نداشته و صرفا به امور بازرگانی مشغول بوده و هست، برای ملت بزرگ و شریف ایران که سابقه تمدنی چندهزار ساله دارد، موضوع جدیدی نیست و بی‌تردید این ملت همچون همیشه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها مواضع اصولی خود را اعلام کرده و بر آن پایبند خواهد بود و نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متعلق به مردم این سرزمین است و نه تنها اقتدار و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده که با مقاومت و ایستادگی توانسته با تجزیه‌خواهان و تضعیف‌کنندگان کشورها و دولت‌های قانونی منطقه مقابله نماید و تروریست‌ها و جریان‌های تکفیری وداعش و حامیان آنها را به ذلت بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که  رئیس جمهور آمریکا ثبات شخصیت ندارد و حرف هایش برای ما مهم نیست، بیان داشت: روی هیچ کدام از حرف های ترامپ و  روسای پیشین آمریکا نمی توان حساب باز کرد و مسئولان باید به این خیانت ها موضع گیری مناسب تری داشته باشند.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم قطعنامه مدیریت حوزه علمیه قزوین توسط یکی از روحانیون قرائت و طلاب و اساتید، ضمن حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا را علیه ملت ایران محکوم  کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha