شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه اسلامی شدن علوم آموزشی و محتوایی نیازمند هم افزایی با علمای ربانی و فقیهان است گفتند: علوم اسلامی امری ضروری در دانشگاه است ولی متأسفانه نتوانستیم در این عرصه به تحولی برسیم و بخشی از محتوای آموزشی برگرفته از غرب است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد کشور و هیأت همراه با بیان اینکه موضوع برجام یکی از ابزارهای فشار دشمن بوده است، گفتند: متأسفانه وقتی برجام را پذیرفتند، معتقدند شدند برجام فتح الفتوح است؛ ولی وقتی فتح الفتوح است که تحریم ها برداشته شود؛ اما منفعتی به نظام نرسید.
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال آن بود که مواضع دفاعی کشور را تحت سیطره خود در آورد، اظهارداشتند: نباید در این موارد کوتاه آمد و لازم است به دنبال حقوق خود باشیم.
ایشان با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن انقلاب صف کشیده اند و دائما درصدد توطئه هستند، بر بصیرت افزایی و وحدت آحاد مردم تاکید کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نفوذ دشمن در منطقه بسیار زیاد است و حتی در خاورمیانه نگذاشتند محرم حسینی برگزار شود، گفتند: امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داشته و باید به نحوی فعالیت کنیم تا اجازه ندهیم بیش از این اسلام دچار آسیب شود.
معظم له با بیان اینکه دانشگاه آزاد توانسته خدمات خوبی  در کشور و در مناطق محروم ارائه دهد، بر وحدت و هم افزایی بین حوزه و دانشگاه برای رفع مشکلات اخلاقی، فرهنگی و محتوای آموزشی در دانشگاه تأکید کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ریشه انقلاب از حوزه و دانشگاه ها بوده است، افزودند: اگر این دو مرکز علمی متحد باشند و بتوانند این وحدت را پویاتر کنند، قطعا آثار آن دو چندان خواهد بود.
معظم له با اشاره به اینکه در گذشته مراکز علمی حوزه و دانشگاه یکی بودند، افزودند: متأسفانه در آن زمان روشنفکران  بدترین و بالاترین ظلم را در حق مردم متدین ایران اسلامی کرده و با عمل بد خود سبب جدایی حوزه از دانشگاه و جدایی دین از سیاست شده و حتی فکر جامعه جوان را با اصطلاحات غربی درگیر کردند.
 ایشان افزودند: از دیگر آسیب های این روشنفکران، حذف کتاب و متون آموزشی ارزشی و اسلامی از دانشگاه ها بود و مباحث غیر توحیدی و غیر اسلامی را وارد دانشگاه کردند؛ این خالی کردن دانشگاه از مباحث توحیدی باعث سکولارشدن دانشگاه ها شد؛ ولی امام راحل توانست با این تفکرات غیر دینی مبارزه کند. 
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه برای اسلامی شدن علوم آموزشی و محتوایی نیازمند به هم افزایی با علمای ربانی و فقیهان است، گفتند: علوم اسلامی امری ضروری در دانشگاه است؛ ولی متأسفانه نتوانستیم در این عرصه به تحولی برسیم و بخشی از محتوای آموزشی برگرفته از غرب است.
 معظم له با تاکید بر اخلاق و تربیت جوانان براساس ارزش های اخلاقی دینی در دانشگاه ها، اظهار داشتند: اساتید در این عرصه نقش مهمی دارند؛ کسانی در دانشگاه حضور یابند که تفکر الهی و انقلابی و ارزشی داشته باشند تا بتوانند جوانان را متدین کنند.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha