پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه در لرستان گفت: ائمه جمعه در خصوص راهکارهای ازدواج آسان و به موقع نیز برای مردم به ایراد سخنرانی بپردازند و برای مخاطبان تبیین نمایند ازدواج به معنای قبول تعهد و عمل به مسئولیت ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، امروز در اختتامیه همایش مبانی تحکیم خانوده که با حضور ائمه جمعه 5 استان کشور در خرم آباد با بیان اینکه مسئولیت پذیری و پایبند بودن به انجام مسئولیت در زندگی یکی از اصولی است که در دین مبین اسلام به آن توجه ویژه ای شده است، گفت: تعهد به انجام وظایف و مسئولیت ها در بین زوجین و خانوده ها موجب استحکام پیوند خانوادگی و همچنین آرامش و آسایش در خانواده خواهد شد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مسئولیت پذیری و بر عهده گرفتن تعهد باید در خانواده ها تعریف و تبیین شود، خاطرنشان کرد: با مسئولیت پذیری و تحقق این امر در خانوده تعهد افراد نسبت به زندگی و مسئولیت ها بیشتر خواهد شد و به درستی وظایف و رسالت های خود را انجام خواهند داد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه افراد با عمل نمودن به تعهدات و مسئولیت های خود به نوعی از آسب های اجتماعی پیشگیری خواهند کرد، گفت: پایبند نبودن زوجین نسبت به انجام مسئولیت و همچنین بالا رفتن آمار طلاق در جامعه از پیامدهای شانه خالی کردن افراد از مسئولیت ها در خانواده است .

وی با با بیان اینکه مسئولیت های همسرداری، تامین اقتصاد خانوده توسط مرد، فرزند آوری، مادر بودن، ازدواج فرزندان، آموزش آموزه های دینی و قرآنی و ...از جمله مسئولیت هایی است که باید در خانوده ها نهادینه شود .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان ابراز داشت: ائمه جمعه در خصوص راهکارهای ازدواج آسان و به موقع نیز برای مردم به ایراد سخنرانی بپردازند و برای مخاطبان تبیین نمایند ازدواج به معنای قبول تعهد و عمل به مسئولیت ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha