جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم پاسداشت یاد شهدای روحانی و حفظ نهضت های اسلامی را ضروری دانست و گفت: اگر می خواهیم نهضت های اسلامی زنده بماند باید دست به دست هم دهیم و یکدیگر را یاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در دیدار شورای عالی نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به اینکه همت اهل بیت (علیهم السلام) سبب جلوگیری از فراموشی نهضت امام حسین علیه السلام شد، اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدای روحانی در راستای حفظ نهضت امام حسین علیه السلام خواهد بود.

وی به سخن رهبر انقلاب که بیان کردند: «قشر روحانیت نسبت به دیگر قشر ها دو برابر شهید داده اند»، اشاره کرد و افزود: قرآن کریم همواره ما را بر حوادثی که باید ماندگار شود متذکر شده است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصوم سلام الله علیها به ضرورت احیاء شهدای اسلام به ویژه شهدای روحانی اشاره و تصریح کرد: تجلیل شهدای روحانی در ادامه تلاش پیامبر(ص) برای حفظ و نگهداری از شهادت جناب حمزه(ع) است که مانع گم شدن داستان حمزه شدند؛ بنابراین  نباید بگذارید خط و مسیر اسلام از بین رفته و گم شود.

وی با بیان اینکه نخستن شهید و جانباز را روحانیت تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب به دلیل وجود روحانیت در قم توجه زیادی به این شهر نمی شد؛ اما اکنون شهر قم مورد توجه قرار گرفته و هنوز باید توجهات بیشتری به آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضرورت تجلیل از شهدای روحانی را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: باید از شهدای روحانی تجلیل شود تا مسیر و اهداف اهل بیت علیه السلام گم نشود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال نهضت اسلامی بدون رهبری هستند، تصریح کرد: دشمنان می خواهند که نهضت بدون رهبری باشد تا مانند دیگر کشور های بدون رهبر راحت تر بتوانند کشور را از بین ببرند.

امام جمعه قم عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در رابطه با نهضت صورت بگیرد رساندن انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ مسئله ای که دشمنان از آن ناراحت هستند.

وی پاسداشت یاد شهدای روحانی را حفظ رهبری نهضت های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نهضت  های اسلامی زنده بماند باید دست به دست هم و یکدیگر را یاری کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha