جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیض

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، بر ترویج تفکر قرآنی در بین نسل جوان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، مهدی فیض، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز استان لرستان، گفت: امروز باید اهداف و اولویت های زندگی براساس اصول و آموزه های قرآنی تبیین و تشریح شود .

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت های قرانی افتخاری بزرگ برای معلمان و دانش آموزانی است که در این عرصه فعالیت می کنند، بیان داشت: افرادی که سعادت این فعالیت نصیبشان شده مورد عنایت و لطف پروردگار هستند .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز باید تفکر قرآنی در بین جامعه و نسل جوان عجین شود، خاطر نشان کرد: امروز باید با مطالعه، تدبر و عمل به آموزه های قرآنی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه قدم برداریم .

فیض ادامه داد: براساس احادیث و روایات شایسته است روزانه حداقل 50 آیه از کتاب سعادت بخش قرآن تلاوت شود که همین فرهنگ انس با قرآن موجب می شود ابعاد شخصیتی انسان با آموزه ها و نور قرآن شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت روزانه قرآن در زندگی بصورت فرهنگ درآید، گفت: هر چقدر سواد و دانش داشته باشیم، اما در قرآن تفکر و تحقیق نداشته باشیم دستانمان خالی است و نور معنویت در زندگیمان جریان ندارد .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه به ویژه در مدارس، بیان داشت: با همت معلمان و مربیان دلسوز می توان با تعمیق فرهنگ قرآنی در مدارس از بروز ناهنجاری های اجتماعی در بین دانش آموزان پیشگیری نمود.

فیض در پایان گفت: در سند چشم انداز 1404، تربیت 10 میلیون دانش آموز حافظ قرآن با محوریت 3 جزء در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha