جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که آموزه های اسلامی در جامعه کمرنگ شده است، گفت: حوزه های علمیه، مراکز دانشگاهی و نهادهای دینی و فرهنگی باید با مطالعه و تحقیق راهکارهای عملیاتی مبانی تحکیم خانواده در جامعه را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در همایش مبانی تحکیم خانواده که با حضور ائمه جمعه 5 استان کشور در خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه علما و ائمه جمعه نقش مهمی در تحکیم باورهای اسلامی و عقیدتی در جامعه دارند، گفت: ائمه جمعه تمام تلاش خود را در راستای تربیت دینی و اسلامی افراد جامعه بکار گیرند .

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین پرورش نسل دارند، افزود: مبلغان دینی باید با تبیین برکات ازدواج و ازدیاد نسل در جامعه راهکارهای اساسی را ارائه دهند .

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز مهیا ساختن زمینه ازدواج آسان در جامعه امری ضروری است، خاطر نشان کرد: باید زمینه ازدواج دختران در سن ازدواج و زنان مطلقه در جامعه فراهم شود .

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه امروز متاسفانه آموزه های اسلامی در جامعه کمرنگ شده است، گفت: مبلغان باید با برشمردن جایگاه و ارزش والای انسان در دین مبین اسلام نسبت به تحکیم و ارتقاء باورهای دینی در بین افراد جامعه همت داشته باشند .

وی با بیان اینکه در اسلام هیچ بنایی محکمتر از خانواده بنا نشده است، بیان داشت: خانواده در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای در رشد و تربیت افراد مومن و صالح دارد لذا نیاز است کارشناسان حوزه و دانشگاه به کارکردهای اسلامی این نهاد مقدس بپردازند .

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید جایگاه زن بر طبق تعالیم اسلامی در جامعه تبیین شود، افزود: زن به عنوان رکن اصلی خانواده محسوب می شود و از این نظر باید مبلغان حوزوی و دانشگاهی نقش وی را در جامعه برای رسالت دینی در تربیت فرزندان تبیین نمایند .

آیت الله طه محمدی در پایان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه، مراکز دانشگاهی و نهادهای دینی و فرهنگی باید با مطالعه و تحقیق راهکارهای عملیاتی مبانی تحکیم خانواده در جامعه  را ارائه کنند، گفت: در این زمینه باید نظرات کارشناسی بر طبق مفاهیم دینی برای استحکام بنیان خانواده استخراج شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha