شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم چگینی

حوزه/ چگینی با تاکید بر ضرورت تحلیل درس های نهضت حسینی، گفت: عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر از درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی عاشورا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم کبری چگینی در جمع طلاب و مبلغات مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا، تبیین قیام عاشورا و اهداف آن در جامعه را ضروری دانست و گفت: عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی،  پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر از درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی  عاشورا است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: قیام عاشورا از چنان ابعاد بزرگ و گسترده‌ای برخوردار است که هر چه بیشتر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود، زوایای تازه‌تری از آن آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد:  درس‌های عاشورا در گستره زمان و زمین همچنان ادامه دارد، چرا که در ادبیات عاشورا آمده است: «کلّ یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم.» یعنی درگیری حقّ‌جویان و عدالت‌خواهان با باطل و ستمگران همیشگی است.

چگینی تصریح کرد: مديريت امام حسين(ع)در نهضت عاشورا را مي توان به صورت يك الگوی رفتار و هدايت افراد در جهت رسيدن به هدف های نهايی در نظر گرفت وهدف اصلی در مديريت ايشان،تربيت انسان ها بر مبنای  سر بلند،بزرگواری،عزت و كرامت است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امام حسين(ع)با قيام خود نشان داد كه می توان خواسته های الهي و قرآنی را در جامعه عينيت بخشيد و در رأس همه،روحيه مبارزه با طاغوت و حفظ عزت اسلامي را سرلوحه كار خويش قرار داد.

 چگینی، ریشه همه تباهی ها را در نفس انسان دانست و خاطرنشان کرد: ريشه تباهی  ها در ذلت نفس است و اگر انسان ها رياكاری می  كنند و يا به ستمگری و بيداد پردازند، ريشه در ذلت نفسشان دارد.

وی تصریح کرد: ايمان عامل سربلندی تكامل انسان، همان اعتقاد قلبی  به خدا و فرامين او، همراه تسليم به آن است كه ارمغان اين پيروزی عزتمندی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha