جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه ایمانیه تاکستان

حوزه/ انجام ورزش های بدنی باعث نشاط روحی انسان و پویایی جسم می شود و در آیات و روایات ائمه معصومین(ع) بر امر ورزش تاکید زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم مریم عمویی در کارگاه آموزشی تربیت بدنی که در مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان برگزارشد ، به روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت:  روز تربیت بدنی و ورزش فرصت خوبی است تا بار دیگر بر اهمیت و تاثیر ورزش  بر سلامت جسم و روح  انسان تاکید شود، چرا که  عاملی مهم که تضمین کننده نشاط و پویایی افراد جامعه به شمار می رود.

این کارشناس تربیت بدنی افزود: تربیت بدنی و انجام دادن ورزش دستاوردهای مختلفی را به ارمغان می آورد که از آن جمله می‌توان حفظ سلامت، رشد قوای جسمانی کسب شادابی و نشاط، میل به موفقیت در وظایف حرفه ای و شغلی اشاره کرد.

وی ادامه داد:  یکی از بهترین مسائلی که می تواند سبب نشاط اجتماعی شود؛ نشاطی است که از رهگذر ورزش بدست می آید؛ ورزش چه در سطح قهرمانی و چه در سطح همگانی ، در جامعه با نشاط و با طراوت زمینه تولید بهتر و اشتغال بیشتر، اقتصاد پویا و سالمتر و کسب ثروت مشروع فراهم می شود.

خانم عمویی خاطرنشان کرد: ورزش صبحگاهی از لحاظ روحی و روانی بسیار مفید است و شادی و نشاط فرد افزایش پیدا می‌کند و افراد انرژی اولیه برای تمام روز را به دست می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به ورزش کردن سفارشات زیادی شده است، اظهار کرد: اهمیت ورزش کردن را بارها در کلام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیان شده و همواره جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha