پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فیلم انفجار تروریستی در مسجد بلومینگون منتشر شد

حوزه/با گذشت دو ماه از حادثه انفجار تروریستی مسجدی در ایالت ایندیانای آمریکا که خسارات زیادی به بخشی از مسجد وارد کرد، هنوز هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشده و نگرانی در جامعه اسلامی پابرجاست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از startribune، با وجودی که دو ماه از حادثه انفجار تروریستی در مسجد بلومینگتون واقع در ایالت ایندیانای آمریکا می‌گذرد، اما پلیس هنوز هیچ یک از مجرمان را بازداشت نکرده و بانیان مسجد نگران بروز وقایع مشابه هستند. در همین راستا بانیان مسجد فیلم این انفجار مهیب را که توسط دوربین‌های نظارتی گرفته شده‌ را منتشر کرده‌اند به امید اینکه پلیس بتواند سرنخی در خصوص عاملان این انفجار به دست آورد.

انفجار در مرکز اسلامی دار الفاروق دربلومینگون به بخشی از این مسجد آسیب وارد کرد. در زمان انفجار جمعی از نمازگزاران در نمازخانه حضور داشته‌اند که خوشبختانه کسی در این حادثه آسیب ندیده است. مارک دایتون فرماندار ایندیانا این انفجار را که در ماه آگوست به وقوع پیوست، یک «عمل تروریستی» خطاب کرده بود.

سایه شوم حادثه انفجار

محمد عمر مدیر اجرایی مرکز در این باره گفت: ما باید به یک نتیجه نهایی برسیم. ما نیاز داریم که عدالت برقرار شود.

وی درباره تاثیر این انفجار تروریستی بر اعضای مسجد نیز گفت: برگشتن به حالت عادی سخت‌تر از آن چیزی بود که تصورش را می‌کردیم. از زمان حمله چندین خانواده ما را ترک کرده‌اند و دیگر بازنگشتند. کارکنان دیگر کمتر در برنامه‌های بزرگ و یا برنامه‌های پس از مدرسه یا کلاس‌های قران کودکان شرکت می‌کنند. مردم مدام سئوال می‌کنند آیا ما در امان هستیم؟ آیا اینجا امنیت دارد و آیا می‌توانید تضمین کنید که چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد؟ حتی زمانی هم که این اتفاق در جای دیگری از کشور رخ می‌دهد ما احساس می‌کنیم به سر ما آمده است.

عبدالهی فرح، یکی از داوطلبان مرکز می‌گوید: هر روز صبح که به اینجا قدم می‌گذاریم احساس خطر داریم. هر کس این انفجار را منجر شده هنوز دستگیر نشده و ما هم‌چنان در سایه شوم این حادثه به سر می‌بریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha