جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی مهد پرورش فقها و علمای بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه در هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در تبریز، با تقدیر از استاندار آذربایجان شرقی در برگزاری این اجلاسیه ابراز داشت: هماهنگی اولیه این اجلاس توسط آیت الله حسینی بوشهری با آیت الله مجتهدشبستری، نماینده پیشین ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ماه های گذشته انجام گرفته بود که اجرای آن به زمانی موکول شد که ما از فیض حضور ایشان در این استان بی بهره بودیم.

امام جمعه تبریز افزود: حوزه علمیه آذربایجان شرقی مهد پرورش علمای بزرگی همچون کوه کمری، سبحانی، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری،ملکی تبریزی و 10ها فقیه وارسته چون شهیدقاضی طباطبایی و شهید مدنی  و انگچی ها و مولاناها وخسروشاهی ها و مجتهدی ها و آیت الله سیدجواد خامنه ای والد رهبر معظم انقلاب اسلامی و میرزاصادق آقامدرس و گرگری ها و شیخ صادق مدرس و دوزدوزانی است.

رئیس شورا حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: یاد و نام آیت الله ملکوتی(ره) و آیت الله بنی فضل(ره) را گرامی می داریم که از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: دیروز در کمیسیون های مختلف بحث های مهمی صورت گرفت که امیدوارم برکات ارزشمند و بزرگی را از این همایش برای بهره برداری در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان ابراز امیدواری کرد: در راه تحقق بخشیدن اهداف والای مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه های علمیه قدم های مهمی را برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha