جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: مبلغ باید برای جذب جوانان و نوجوانان از مهارت های تبلیغی مناسب استفاده کند، تقسیم بندی و دسته بندی احکام و طرح سؤال ها و معما های احکامی در بین جوانان و نوجوانان می تواند تبدیل به منبر خوبی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی، پیش از ظهر امروز در دوره آشنایی با وظایف روحانیت ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان گفت: روحانیان موفق در مساله بیان احکام افرادی هستند که بتوانند مسایل شرعی را در ذهن مخاطبان به خوبی ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: طرح سؤال ایجاد انگیزه در ذهن مخاطب یکی از مهارت های تبلیغی به شمار می رود و زمانی که مخاطب به خوبی مسأله را درک کند به سراغ پاسخ و حقیقت می رود.

حجت الاسلام صفری افلاکی خاطرنشان کرد: روش معمایی یکی از مهارت های تبلیغی است و روحانیان و مبلغان قدیمی از این روش به خوبی استفاده می کردند.

وی در ادامه افزود: مبلغ باید برای جذب جوانان و نوجوانان از مهارت های تبلیغی مناسب استفاده کند، تقسیم بندی و دسته بندی احکام و طرح سؤال ها و معما های احکامی در بین جوانان و نوجوانان می تواند تبدیل به منبر خوبی شود.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: از دیگر مهارت های تبلیغی ارتباط گیری مناسب با کودکان است، زیرا آموزش به کودکان نیازمند هنر خاصی است که مبلغان باید این مهارت را فرا بگیرند.

وی در ادامه افزود: مبلغان با استفاده از بازی های کودکانه، اجرای مسابقه با جایزه و بیان احکام مرتبط با کودکان می توانند ارتباط خوبی با کودکان داشته باشند. 

وی در پایان گفت: مبلغ موفق فردی است که تبلیغ را از خانواده و اقوام خود شروع کرده است. یک طلبه باید با افراد معمولی فرق داشته باشد بدین گونه که همه او را با تبلیغ دین بشناسند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha