شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سپاه پاسداران

حوزه/ سپاه پاسداران و نیروهای مدافع حرم چنان در دل دشمنان کشورمان لرزه انداخته‌‌اند که این دشمنان بزدل با روی آوردن به سخنان یاوه‌گویانه، خشم خود را از اقتدار نیروی مردمی سپاه به روشنی نشان دادند.

صیاد تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با بیان اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه، اظهار داشت: ایثار و از خود‌گذشتگی یکی از مهمترین خصلت‌های انسان‌های والا مقام است و این خصلتی که امروزه در نیروهای مدافع حرم دیده می‌شود برگرفته از مکتب عاشورا و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است .

وی افزود: قیام امام حسین (ع) درس‌های زیادی برای ما دارد که در کنار برترین این پیام ها، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ایثار و شهادت به واقع نمود و معنا یافته است .

کارشناس فرهنگی، ایثار را به معنی از خود گذشتگی و چشم پوشی از داشته‌های دنیوی معرفی کرد و بیان داشت: ایثار یعنی دست شستن از داشته‌هایی همچون وجود دنیوی، خانواده و فرزند که البته برای هر شخصی می‌تواند بسیار عزیز باشد، اما انسان والا با هدف دفاع از ارزش‌های اعتقادی خود دست از تمامی آنان می‌کشد و با حضور در مقاطع خطر‌آفرین از اعتقادات معنوی خود دفاع می‌کند.

تقی‌‌‌زاده، امام علی (ع) را نمونه‌ بارز ایثارگری دانست و افزود: شبی که حضرت علی (ع) به منظور حفظ جان پیامبر مکرم اسلام (ص) در بستر حضرت آرامید، به عنوان یکی از بزرگترین ایثارگری‌های دنیای اسلام شناخته می‌شود.

وی در خصوص ایثارگری‌های مدافعان حرم و همچنین نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با دشمنان اسلام، خاطر نشان کرد: سپاه و نیروهای مدافع حرم چنان در دل دشمنان کشورمان لرزه انداخته‌‌اند که این دشمنان بزدل با روی آوردن به سخنان یاوه‌گویانه، خشم خود را از اقتدار نیروی مردمی سپاه به روشنی نشان دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha