پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و با بیان این که طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند، گفت: امروز جامعه دینی نیازمند حضور مستمر و اثرگذار طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، تقویت مباحث اخلاقی درحوزه را سبب شکوفا شدن استعداد‌های طلاب دانست و تصریح کرد: توجه به اخلاق در حوزه همواره یکی از دغدغه های مهم علما و بزرگان دینی بوده است.

وی با بیان این که طلاب حوزه باید در اخلاق الگوی جامعه باشند، افزود: طلاب همواره در معرض نگاه های عموم جامعه هستند به همین دلیل باید اخلاق و رفتار آنها بازگو کننده جایگاه و شأنیت روحانیت باشد.

حجت الاسلام طبرسی، طلاب حوزه علمیه را سربازان حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: باید تلاش و هدف همه ما در حوزه این باشد؛ طلابی پرورش دهیم که در آینده بتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

وی با تأکید بر این که مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، افزود: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در گذشته علما و فقهای دینی همواره بر توجه به مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: یک طلبه مهذب به حتم قله های پیشرفت علمی را با شتاب بیشتر طی خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که طلاب باید از فرصتی که در اختیار قرار داده شده به نحو احسن بهره مند شوند، بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش فعالیت های حوزوی در کشور هستیم و زمینه کاملاً برای پرورش طلاب فراهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند لباس روحانیت در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: این که لباس روحانیت از شأن و منزلت بسیاری بالایی در جامعه برخوردار است، این لباس مقدمه ای برای سربازی امام زمان(عج) است.  

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب سرباز حقیقی امام زمان(عج) هستند، گفت: وقتی طلبه ای پا به حوزه می گذارد یعنی با حضرت ولیعصر(عج) پیمان سربازی می بندد و باید با عمل در رفتار خود و همچنین تلاش علمی این پیمان را حفظ کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نیت یک طلبه در حوزه تنها باید الهی و برای خدمت به امام زمان(عج) باشد، تصریح کرد: اگر نگاه یک طلبه در حوزه خالص و الهی نباشد نمی تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند.

وی با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و با بیان این که طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند، گفت: امروز جامعه دینی نیازمند حضور مستمر و اثرگذار طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha