جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سند وقف نامه

حوزه/ رئیس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با بیان اینکه ماندگارترین کار خیر از وقف سرچشمه می‌گیرد، گفت: در نوشتن وقف‌نامه‌ها باید به مباحث حقوقی لازم توجه شود تا بتوانیم ماندگاری وقف خود را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نادر ریاحی در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفین آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مصداق کارهای خیر از وقف آغاز می‌شود، تصریح کرد: طی دو دهه گذشته تشکل‌های خیریه در کشورهای مختلف دنبال شده است و در نظام اسلامی نیز با توجه به آموزه‌های دینی مردم، این تشکل‌ها رونق قابل توجهی داشته‌اند.

رئیس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با بیان اینکه ماندگارترین کار خیر از وقف سرچشمه می‌گیرد، مطرح کرد: در نوشتن وقف‌نامه‌ها باید به مباحث حقوقی لازم توجه شود تا بتوانیم ماندگاری وقف خود را رقم بزنیم.
وی خاطرنشان کرد: کمک به شکل‌گیری و توسعه فعالیت موسسات خیریه و نیکوکاری سراسر کشور، تعامل و همکاری با سازمان‌ها و ارائه پیشنهاد و راهکار برای تصویب قوانین از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه امور خیریه دنبال می‌شود.
ریاحی ادامه داد: در بخش‌های دولتی و خصوصی زمانی که کار از حوزه فردی خارج و به حوزه جمعی می‌رسد در ساختار فعالیت‌ها و شیوه ادامه راه بایدها و نبایدهایی مطرح می‌شود که باید به آنها توجه داشته باشیم تا با مشکلی مواجه نشویم.
وی در پایان با بیان اینکه کاگروه حقوقی زیر مجموعه هیأت مدیره مجمع خیرین کشور تشکیل شده است و ارائه خدمات مشاوره‌ای به موسسات و خیرین در راستای تنظیم وقف‌نامه‌‌ها را دنبال می‌کند، یادآور شد: ایجاد ارتباط با مراکز علمی دانشگاهی و سایر کانون‌هایی که در راستای کمک به خیرین فعال هستند، فرهنگ‌سازی در حوزه وقف، گرایش مردم به نیکوکاری و ایجاد ارتباط با مراکز تصمیم‌گیر ازجمله اقداماتی است که این کمیته انجام می‌دهد.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha