جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام والمسلمین صفی خانی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند برای جهان اسلام و مکتب تشیع بوده كه باید از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی فراوان آن استفاده بهینه كرد، چرا که این حرکت عظیم برای شیعیان و جهان اسلام با برکت و احیاگر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین موسی صفی خانی، در اجتماع زائرین و خادمین اربعین حسینی شهرستان اقبالیه که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی این شهر برگزارشد، به حرکت عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش انسانی در دنیا است که برخاسته از علایق زایدالوصفی است که شیعیان نسبت به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) دارند.

وی افزود: این عشق و علاقه که فقط خود خداوند سرچشمه و انتهای آن را می داند آنقدر هست که همت دهها میلیون شیعه مظلوم را برای زیارت بارگاه مطهر سالار شهیدان  علی رغم سختی و نا امنی ها برانگیزد تا ده ها میلیون عاشق و دلداده حسینی سختی راه را به جان خریده و پیاده  این مسیر را طی نماید و فریاد لبیک یا حسین سر دهند.

وی ادامه داد: این حضور باید بیش از این ارج نهاده شود تا حسین و راه حسین به جهانیان شناسانده شود و وحدت شیعیان و اداره مردمی چنین راهپیمایی بزرگی باید از سوی کشور های اسلامی و مسلمانان جهان ارج نهاده شده و معرفی شود.

حجت الاسلام  صفی خانی بیان داشت: علمای شیعه ایران و عراق باید در مقابل افکار شیطانی که خواستار منحرف نمودن این مکتب عظیم هستند، هوشیار باشند و این حرکت عظیم را در پناه مکتب حسینی حفظ کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین بیان داشت: باید بسترهای حضور مردم در این راهپیمایی عظیم برای اقتدار شیعیان فراهم شود تا این جمعیت به صدها میلیون نفر افزایش یابد.

حجت السالام  صفی خانی اظهار کرد:  این پیاده روی و راهپیمایی عظیم بستر ساز فرهنگ اربعین و نشأت گرفته از اثرات بیش از هزار و چهارصد سال پیش است که ندای امام حسین (ع) هم اکنون به گوش جهانیان رسیده است.

وی ادامه داد: مستندسازان و خالقان آثار حسینی نیز باید منطبق بر واقعیات موجود این عشق و علاقه حسینی را به تصویر بکشند تا آثاری خلق کنند که در حافظه تاریخ ماندگار شود.

رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد:  امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به دنیا معرفی می کند و در آن زمان باید همه مردم جهان ایشان را بشناسند.

وی افزود: هیچ کس در روز قیامت نیست مگر اینکه آرزو میکند، ای کاش امام حسین(ع) را زیارت کرده بودم و هرکس که ابا‌عبدالله(ع) را زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha