سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دیدار نائب رئیس دانشگاه شام سوریه با شخصیت های حوزوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در جهان امروز گفت: امروزه رسانه‌ها اگر اراده کنند می توانند بسیاری از معادلات را تغییر دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ عبدالسلام الراجح  نایب رئیس دانشگاه الشام سوریه با حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی هر گونه تفاوت میان سنی و شیعه را بی معنی دانسته و نگاه تفرقه انگیزانه برخی تفکرات افراطی را پوچ و نادرست عنوان کرد.

وی افزود: اختلاف در تفکرات و اندیشه امری بسیار طبیعی است؛ اما این باعث نمی شود اشتراکات دینی همدیگر را نادیده بگیریم.

الراجح نیز ضمن تایید سخنان حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت: وهابیت با تمام توان و با صرف هزینه های بسیار زیاد همواره سعی در بر هم زدن وحدت اسلامی داشته که به یاری خدا در این راستا طرح های آنها با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در ادامه با بیان اهمیت نقش رسانه ها در جهان امروز٬خاطر نشان ساخت: امروزه رسانه ها اگر اراده کنند می توانند بسیاری از معادلات را تغییر دهند.

وی افزود: از اینرو ما نیز باید در عراق ٬سوریه و.. از این وسیله برای روشنگری و بیداری مردم  در جهت حرکت به سمت  اسلام اصیل استفاده کنیم.

نائب رئیس دانشگاه الشام نیز به تبیین فعالیت های مثبت رسانه های سوری پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که رسانه های منصف همواره گویای واقعیت بوده اند  ٬از این پیش قراولان عرصه جنگ نرم خواستاریم تا با بازگوی حقایق و نشر آن٬ نظام سوریه را با هدف پایان هر چه سریعتر جنگ یاری کنند.

در پایان این گفتگو حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با ابراز امیدواری برای پایان جنگ در سوریه٬ هر گونه حمایت از این مهم را وظیفه خود دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha