سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دومین روز هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد-۳

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز نسبت به کم توجهی به درس تفسیر قرآن و نهج البلاغه گلایه کرد و گفت: هویت ما وابسته به اقامه قرآن و توجه به نهج البلاغه است و نباید در این امور کوتاهی از خود نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، عصر امروز طی سخنانی در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، در تبریز برگزار شد، با بیان این که به لطف الهی در سال های اخیر حرکت های خوبی در حوزه های علمیه به ویژه حوزه قم در حال انجام است، گفت: امروز هزاران روحانی فاضل و جوان در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، پادگان ها، مدارس و دانشگاه ها مشغول تبلیغ هستند، اما هنوز هم جای کار بسیاری وجود دارد که نیاز به عنایت الهی، نیت خالص، برنامه ریزی و حمایت و پشتیبانی دارد.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: ما باید تلاش کنیم، کم مهری ها و بی مهری هایی که نسبت به ثقلین به خصوص کتاب الله صورت گرفته را جبران کنیم، به طوری که در کنار هر جلسه عزاداری و جشن های اهل بیت علیهم السلام، جلسه قرآن هم برقرار باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز بر لزوم بهره گیری حداکثری از وقت طلاب تاکید کرد و بیان داشت: به نظر بنده در تعطیلات نسبت به مناطق کم توجهی شده است، به عنوان مثال اگر بندر عباس فعالیت های تابستانه تعطیل است، چرا باید در همدان و تبریز نیز این گونه باشد، حال آن که از ظرفیت تعطیلات تابستانی باید حداکثر استفاده را کرد.

وی ادامه داد: در گزینش طلاب ملاک نباید تنها نمره و معدل باشد، بلکه ملاک استعداد و ظرفیت های دیگری است و چه بسا نمره بالا باشد، اما فرد به درد طلبگی نخورد.

استاد قرائتی نسبت به کم توجهی به درس تفسیر قرآن و نهج البلاغه گلایه کرد و افزود: هویت ما وابسته به اقامه قرآن و توجه به نهج البلاغه است و نباید در این امور کوتاهی از خود نشان دهیم.

این مفسر قرآن ادامه داد: توجه به ادارات بیش از توجه به مدارس آموزش و پروش است به عنوان مثال یک اداره با داشتن 50 کارمند امام جماعت دارد، اما یک مدرسه با داشتن صدها دانش آموز فاقد امام جماعت است که باید این مسئله را حل نمود.

وی همچنین به طلاب توصیه کرد که از پیچیده گویی در بیان مسائل دینی بپرهیزند، افزود: یکی از رموز موفقیت طلاب و فضلای حوزه برخورداری از مهارت های تبلیغی، همچنین مهارت در بیان قصه و داستان و ارتباط مناسب با نسل جدید است که در این خصوص با وجود تلاش های صورت گرفته، همچنان دچار ضعف هستیم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha