پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آزمون کتبی و شفاهی قرآن کریم و نهج البلاغه طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ مدیر اداره قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن و نهج البلاغه با هدف ارج نهادن به تلاش طلاب و فضلای حوزه های علمیه کشور امروز همزمان با قم و سایر مدیریت های استانی کشوربرگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این آزمون که در حال حاضر به صورت همگانی و سراسری در حال برگزاری می باشد در واقع بر اساس مصوبه ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه می باشد که هر ساله از سوی اداره قرآن و عترت معاونت های تهذیب مدیریت های استانی برگزار می شود.

مدیر اداره قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: این آزمون پس از فراخوان ثبت نام طی یک ماه از اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه بیش از هزار نفر از طلاب علاقه مند و حافظ ثبت نام کردند که امورز به صورت همزمان در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسرکشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در دو بخش " کتبی شامل حفظ و ترجمه و مفاهیم" و " شفاهی " مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، اظهارداشت: برترین های این آزمون از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهند بود که از جمله آن ارتقای شهریه مقام معظم رهبری و برخی مراجع همچنین تسهیل در انتقال تحصیل آن ها در حوزه علمیه قم در صورت تمایل طلاب خواهد بود.

مدیراداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه ادامه داد: طلابی که در آزمون کتبی نمره ۸۵ و بالاتر از آن را کسب کنند از شرکت در آزمون شفاهی معاف خواهند بود.

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه به عنوان یکی از بزرگترین همایش‌های قرآنی حوزه‌های علمیه می باشد که امید داریم ان شاءالله با عنایت بزرگان و مسئولان حوزه شاهد حضور بیش از پیش طلاب در عرصه‌های قرآنی باشیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بخش قرآن و حدیث را محقق نماییم.

وی یادآور شد: نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه ۳۰ روز بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه قابل مشاهده می‌باشد.

لازم به ذکر است: صبح امروز همزمان با حوزه علمیه قم در سراسر کشور آزمون (كتبي و شفاهي) سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه با شركت بيش از 1000 نفر از طلاب نخبه ی حافظ قرآن و نهج البلاغه برگزار شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha