چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تظاهرات مردم بحرین

حوزه/ گروهی از جوانان در شهرک الدراز عصر پنج شنبه عملیات اعتراض آمیزی را علیه مزدوران آل خلیفه راه اندازی کردند. نیرو های آل خلیفه نیز به محاصره و سرکوب شهرک الدراز ادامه دادند؛ شهرکی که بیش از یک سال است از محاصره و انتقام‌جویی برنامه ریزی شده رنج می برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، گروهی از جوانان در شهرک الدراز عصر پنج شنبه عملیات اعتراض آمیزی را راه اندازی کردند که جمعی از نیرو های آل خلیفه را هدف قرار داد.

نیرو های آل خلیفه در عملیات محاصره و سرکوب شهرک الدراز مشارکت دارند؛ شهرکی که بیش از یک سال است از محاصره و انتقام برنامه ریزی شده رنج می برد.

شهرک الدراز

شبکه های اجتماعی صحنه هایی از درگیری های جوانان با تجهیزات نظامی در یکی از میدان های شهرک الدراز منتشر کردند به این صورت که جوانان از وسایل دفاع شخصی و ابزار بازدارنده استفاده کرده و بر تمسک به گزینه مقاومت، مقابله با محاصره و عملیات سرکوبگرانه ای که نیرو های آل خلیفه به طور گسترده علیه ساکنین این شهرک مرتکب می شود، تاکید کردند.

این عملیات عنوان "کربلایی ها از مرگ نمی ترسند2" به خود گرفت که حضور گسترده نیرو ها و تجهیزات نظامی آل خلیفه را به دنبال داشت.

همچنین این عنوان، شعار معترضین در مناطق دیگر بحرین بود.

شهرک "ابو صیبع"

در همین راستا، مناطق مختلف بحرین شاهد تداوم تظاهرات و اعتراضات خشمناک بود. در شهرک "ابو صیبع" معترضین خیابان اصلی و متصل به ورودی اصلی شهرک را که نیرو های آل خلیفه در آنجا متمرکز هستند، بستند و درگیری جدیدی بوجود آمد به گونه ای که تظاهرات کنندگان شعارهایی در حمایت از آیت الله عیسی قاسم و رهبران بازداشت شده انقلاب سردادند که در زندان ها مورد انتقام قرار می گیرند.

در طی درگیری ها، معترضین ستون هایی از دود برپا کردند و مزدوران از گاز های سمی و سلاح های مختلف برای سرکوب استفاده کردند.

در امتداد این خیابان اصلی، معترضین از شهرک های "الدیه، المقشع، الدراز" لاستیک هایی را به آتش کشیدند و خشم خود را از جنایت های آل خلیفه و تجاوز مستمر به شهروندان و زندانیان ابراز کردند.

شهرک "کرزکان"

همچنین خیابان ها در شهرک "کرزکان" و منامه پایتخت بحرین و شهرک الجفیر در نزدیکی پایگاه آمریکا با لاستیک های شعله ور بسته شد.

اهالی شهرک "کرزکان" در غرب کشور تظاهراتی را راه اندازی کردند و هجوم نیرو های آل خلیفه به ساختمانی که در آن رهبران انقلاب بازداشت هستند را محکوم کردند و بر مشارکت خود در اعتراضات روز جمعه در همبستگی با رهبران انقلاب و وفاداری با زندانیانی که از تجاوزات برنامه ریزی شده رنج می برند، تاکید کردند.

اهالی منطقه "ستره"

اهالی منطقه "ستره" در یادبود شهید حسین مهدی وارد خیابان ها شدند و با گرفتن پلاکاردی که روی آن نوشته بود "شهید ما جاویدان است" بر وفاداری با شهدای بحرین و تمسک به اهدافی به که به خاطر آن شهید شدند تاکید کردند. همچنین در قصاص قاتلان شهدا و در رأس آن "حمد عیسی" حاکم بحرین شعار سر دادند.

نیرو های آل خلیفه همچون همیشه اقدام به سرکوبی تظاهرات کنندگان کرده و در محله های مسکونی اقدام به برتاب گاز های سمی کردند.

شهرک المعامیر

در شهرک المعامیر اهالی شرکت در تظاهرات، عادی سازی روابط آل خلیفه با اسرائیل را محکوم کردند و شعار هایی را در راستای سقوط نظام آل خلیفه سردادند که در پی آن بین معترضین و نیرو هایی که در ورودی شهرک متمرکز بودند، درگیری بوجود آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha