جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرائت قرآن

حجت الاسلام طبرسی از اجرای طرح تربیت طلاب حافظ قرآن در همه مدارس علمیه استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، در آزمون حفظ قرآن طلاب، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که طلاب شرکت کنده در این آزمون از مدارس علمیه مازندران هستند، خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه طلابی که موفق به کسب امتیازهای لازم در این امتحان شوند از ارتقاء شهریه بهره مند خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ایجاد زمینه سازی انس با قرآن از طریق آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم و ترویج آموزه های انسان ساز در میان طلاب از طریق فهم و عمل به کلام الهی را مهم ترین هدف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود تربیت طلاب حافظ قرآن را یکی طرح ها و برنامه های مهم مدیریت حوزه علمیه مازندران اعلام کرد و افزود: این طرح چند سالی است که در استان آغاز شده و دستاوردهای بسیار مطلوبی نیز در پی داشته است.

وی با اشاره به این که در طی سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسائل قرآنی حوزه علمیه در مازندران انجام شده است، بیان داشت: در حال حاضر حوزه استان در این بخش یکی از مدیریت های برتر در سطح کشور محسوب می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که به دلیل اهمیت توجه به مسائل قرآنی به ویژه موضوع حفظ کل و جزء قرآن، مدرسه قرآنی بیت النور نیز طی سال های اخیر در جوار مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر راه اندازی و آغاز به کار کرده است، افزود: در حال حاضر طلاب علاقه مند در کنار فراگیری علوم حوزوی به حفظ قرآن نیز اشتغال دارند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر بحث حفظ کل و جزء قرآن به طور در مدرسه بیت النور قائمشهر پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: این طرح که ابتدا تنها در مدرسه امام صادق(ع) قائمشهر اجرا می شد امروز در همه مدارس به طور جدی دنبال می شود.

وی از استقبال مناسب طلاب به منظور شرکت در دوره های حفظ کل و جزء قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه هایی که پیش روی مدیریت حوزه علمیه استان است امیدواریم شاهد افزایش تعداد حافظان کل قرآن کریم در مدارس علمیه مازندران باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم اقدامات تشویقی مناسبی برای طلاب فعال در این عرصه در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: طلاب علاقه مند حضور در مدرسه قرآنی بیت النور باید در طول سه سال حافظ کل قرآن کریم شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید تلاش کنیم که عطر قرآنی در همه مدارس ما به مشام برسد، خاطرنشان کرد: به طور حتم انس طلاب با کلام الهی موجب تقویت بنیه علمی و آموزشی آنها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha