شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته به تحولات عراق پرداخته و وحدت دوباره کشور عراق را ستودند و تاکید کردند: آمریکا، اسرائیل و عربستان بعد از شکستشان در عراق، سوریه و لبنان به طرح عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل و مقابله با ایران روی آورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته به تحولات عراق پرداخته و وحدت دوباره کشور عراق را ستودند و تاکید کردند: آمریکا، اسرائیل و عربستان بعد از شکستشان در عراق، سوریه و لبنان به طرح عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل و مقابله با ایران روی آورده اند.

سید فضل الله وحدت دوباره عراق را ستود

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) ایراد شد، به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: گام شجاعانه دولت عراق در بازگرداندن وحدت این کشور شایان قدردانی است و بعد از آن نیازمند یک گفت‌وگوی جدّی است که وحدت عراق را حفظ کند و در تأمین نیاز ها و خواسته های تمامی اقشار عراقی مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: همگی باید به دور از سیاست حزب گرایی و طائفه گری از حقوقشان بهره مند شوند و ما دوباره بر عراقی ها تاکید می کنیم که وحدت کشور خود را حفظ کنند؛ چرا که عراق تنها بر پایه طوائف، ادیان، مذاهب و قومیت ها استوار است.

سید فضل الله در ادامه سخنان خود انفجار وحشیانه و خونین سومالی را که منجر به کشته شدن صد ها تن و زخمی شدن بسیاری شد، محکوم کرد و گفت: این اقدام به منطق جنایتکارانه اشاره دارد که با هیچ ارزش دینی یا انسانی ارتباط ندارد.

وی همچنین افزود: حادثه دیگر، هجوم گروه های افراطی که خود را مسیحی عنوان کردند، به مسجدی در شهرک کیمبی در جمهوری آفریقای میانه است که بیش از 25 هزار مسلمان را با خونسردی کشتند.

سید فضل الله ادامه داد: ما در این زمینه تاکید می کنیم که جنایت دینی جز جنایت ندارد؛ چه از مسلمان صادر شود یا مسیحی. رسالت ادیان، رسالت محبت و عدالت خواهد ماند و ما به علمای مسلمان و مسیحی تاکید می کنیم که برای مقابله با پدیده هایی که به ارزش هایشان متعرض می شود، متحد شوند.

شیخ خطیب: سیاست های آمریکا، مقاومت و ملت لبنان را هدف قرار می دهد

شیخ علی خطیب سیاست های آمریکایی که مقاومت و ملت لبنان را هدف قرار می دهد را محکوم کرد و گفت: این سیاست حمایت از تروریسم به شمار می رود و با ادعای آمریکا در مقابله با آن منافات دارد. این سیاست تنها علیه لبنان نیست بلکه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی منطقه را در برگرفته و در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت از تروریست ها صورت می گیرد.

وی اشاره کرد: آمریکا پس از شکست داعش در منطقه برای رسیدن به اهدافش از راه دیگر وارد شد و برخی از طرف ها در کردستان عراق را به همه پرسی و زمینه سازی جدایی وادار کرد.

شیخ خطیب تصریح کرد: سرنوشت این سیاست مثل سایر تلاش های آمریکا محکوم به شکست است و ما یقین داریم که سرنوشت سیاست محاصره اقتصادی و فشار مالی که آمریکا علیه مقاومت و ملت های منطقه در پیش گرفته، به اذن خداوند به شکست می انجامد.

شیخ دعموش: اسرائیل از هجمه علیه ایران و حزب الله سود می برد

شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان بعد از شکستشان در عراق، سوریه و لبنان به طرح جدیدی روی آوردندکه آن عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل و مقابله با ایران است و او این کار را با هدف کاهش نقش ایران در منطقه و اعمال فشار برای تغییر موضع ایران انجام می دهد.

وی ادامه داد: این ماهیت راهبرد ترامپ در منطقه است و این راهبرد جدیدی نیست؛ چرا که پیشتر جورج بوش پسر برای تغییر درگیری عربی اسرائیلی به درگیری عربی ایرانی و تحریک اعراب علیه ایران تلاش کرد و اسرائیل هم با وی همسو شد، اما ترامپ تلاش می کند تا این راهبرد را عملی و برای آن برنامه ریزی کند، لذا به برپایی مراسم های عربی علیه ایران روی آورد و بر ساز مذهب گرایی نواخت و این چیزی است که عربستان را واداشت که برای برپایی ائتلاف عربی و جهانی علیه ایران و حزب الله تلاش کند.

شیخ دعموش اشاره کرد: تنها کسی که از هجمه و تحریک علیه ایران و حزب الله سود می برد، اسرائیل است که می خواهد این ائتلاف عربی مذهبی امروز راه اندازی شود تا زمینه را برای طمع ورزی هایش در لبنان فراهم کند و بتواند باقی مانده فلسطین را اشغال کند؛ به همین خاطر تنها فلسطین و مسئله فلسطین در این درگیری ضرر می کند.

شیخ حبلی: رژیم آل سعود در حمایت مالی و تسلیحاتی گروهک های تروریستی دست داشت

شیخ صهیب حبلی شهادت عصام زهر الدین را که برای پیروزی سوریه علیه گروهک های تروریستی تکفیری جانش را فدا کرد، به بشار اسد و فرماندهان ارتش سوریه تبریک گفت.

شیخ حبلی از اهداف سفر هیئت سعودی به همراه یکی از مسئولین آمریکایی به "رقه" پرسید و گفت: آیا این اقدام در بردارنده برنامه های جدیدی برای تخریب است یا تلاش دارد سعودی هایی که در سازمان تروریستی داعش دست داشتند را بازگرداند؛ این اقدام دست داشتن رژیم آل سعود را در حمایت مالی و تسلیحاتی از سازمان های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق برملا می کند.

وی تاکید کرد: تمام طرح ها و توطئه های دشمن در سایه قدرت ارتش سوریه و عراق و نیرو های مقاومت به شکست خواهد انجامید.

شیخ حبلی از طرف دیگر، موضع شجاعانه مروزق الغانم رئیس مجلس کویت در اخراج هیئت اسرائیلی از اجلاس اتحادیه بین المجالس در روسیه را ستود و گفت: این اقدام کمترین چیزی بود که یک مسئول عربی در دفاع از مظلومیت فلسطینی ها و در برابر بازداشت ها، یهودی سازی، محاصره مالی و اقتصادی شدید از سوی رژیم صهیونیستی، انجام داد.

وی از آشتی جنبش فتح و حماس استقبال کرد و آن را اقدامی در جهت ترمیم شکاف و تحکیم وحدت فلسطین دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha