شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی گفت: مسجد در اسلام دارای اهمیت بالایی است و در این باره امام خمینی(ره) می فرماید مسجد تراز اسلام، مسجدی است که تبدیل به مقر حکومت اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان حجت الاسلام رضا بهرامی، عصر روز گذشته در دوره آشنایی با وظایق روحانیت ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان گفت: یکی از مسائل مهمی که روحانیان با آن سر و کار دارند مسئله مدیریت مسجد است.

وی تصریح کرد: مسجد در اسلام دارای اهمیت بالایی است و در این باره امام خمینی(ره) می فرماید مسجد تراز اسلام، مسجدی است که تبدیل به مقر حکومت اسلامی شود.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: باید حضور جوانان و افراد تحصیل کرده در مساجد افزایش پیدا کند و تنها راه این مسئله مدیریت مسجد توسط روحانیان است و  مبلغان نیز باید برای جوانان مطالب روز را بیان کنند.

وی در ادامه با اشاره ضرورت حضور جوانان در مساجد کشور، ادامه داد: آمار نشان می دهد که نماز گزاران مساجد نیویورک بیشتر از قشر جوان و با سواد است ولی متاسفانه این مسئله در کشور ایران کم رنگ تر است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: یکی از مساجد موفق در کشور مسجد امیر المومنین(ع) در شهر تهران است که فعالیت هایی از قبیل فرهنگی، اقتصادی، روانشناسی و دیگر عناوین را در مسجد اجرا کرده اند.

وی در ادامه افزود: روحانی باید در مسجد روحیه علم آموزی را ایجاد کند و جوانان را با مسئله پژوهش آشنا کند، ایجاد گروهای مطالعاتی در بین جوانان مسجدی نیز از کارهای مفید فرهنگی به شمار می رود.

وی در پایان گفت: واژه امام جماعت واژه مناسب و در خور یک مبلغ دین است، روحانی و امام جماعت نباید خود را درگیر کارهای پیش پا افتاده کند، بلکه باید مدیریت های کلان منطقه تبلیغی خود را عهده دار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha