شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 429147
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
آزمون حفظ قرآن

حوزه/ مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه کاشان از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن (کتبی و شفاهی) و نهج البلاغه (شفاهی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آزمون سالانه حفظ قرآن (کتبی و شفاهی) و نهج البلاغه (شفاهی)، با حضورحافظان در رشته هاي حفظ و ترجمه10 جزء، 15جزء، كل قرآن و حفظ پراکنده، همزمان با قم و دیگر استان ها، در مدیریت حوزه علمیه کاشان برگزارشد.

حجت الاسلام دستاران، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه این آزمون با هدف توسعه و ترويج فرهنگ غني قرآن وعترت براساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه های علمیه، و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری مبنی برتربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم برگزارشد اظهار داشت: آزمون سراسري حفظ قرآن و نهج البلاغه بصورت سالانه، به منظور ارج نهادن به تلاش حافظان گرامي و تشويق مادي و معنوي طلاب، ارزیابی سالانه طلاب حافظ و ارتقاء سطح کمی و کیفی محفوظات آنان برگزار می گردد.

وی، معيار قبولي در آزمون سالانه حفظ قرآن، احراز امتیاز 85  حاصل از معدل دو آزمون کتبی (حفظ - ترجمه و مفاهیم) را اعلام کرد و افزود : شرکت کنندگانی كه جمع امتیاز دو آزمون کتبی آنها کمتر از 85  باشد، باید در آزمون شفاهی نیز شركت کنند و در صورتی که معدل مجموع آزمون کتبی و شفاهی آنان به 70 برسد، قبول تلقی می شوند؛ در غیر این صورت باید در آزمون  مجدد  شرکت نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha