جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین از برگزاری واجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی وتبلیغی برای طلاب حوزه علمیه قزوین در کربلای معلی و موکب های مسیر پیاده روی این مراسم معنوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  عباس افشار در جلسه دست اندرکاران موکب حوزه علمیه قزوین در کربلای معلی، ضمن قدردانی از حضور خادمین حضرت امام حسین (ع)، گفت: تلاش ها و خدمات شما به زائرین و سربازان حضرت ولی عصر (عج) در کربلای معلی برای همیشه نزد خدای متعال باقی و اجر فراوانی خواهید گرفت، چرا که امروز خدمت خالصانه به دستگاه سیدالشهدا(ع) کوچک وبزرگ نمی شناسد و شما این فرصت را بهدست آوردید که خدمتگزار زائرین سالار شهیدان باشید.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلای معلی و همچنین در شهر کربلا اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری امسال برنامه های ویژه فرهنگی برای طلاب حوزه علمیه قزوین تدارک دیده شده که برگزاری مراسم دعای توسل و دعای کمیل  با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در موکب حوزه علمیه قزوینّ از جمله برنامه هاست.

 مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: امسال با تهیه فرم هایی برای طلاب مدارس علمیه و روحانیون، خاطرات شیرین و ماندگار این سفر معنوی هم جمع آوری و در پایان در کتاب جداگانه ای به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام افشار به برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم ویژه طلاب حوزه قزوین اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی معاون امور طلاب حوزه استان برای ثبت و ماندگاری صحنه های زیبای مراسم اربعین حسینی، طلاب می توانند ضمن اینکه در این سفر معنوی حضور دارند،با تلفن همراه خود عکس ها و تصاویر ماندگار را ضبط و در پایان مراسم به روابط عمومی حوزه علمیه استان ارسال کنندو به برگزیدگان نیز جوایز ارزنده و نفیسی اهدا می شود.

 مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: مداحی، قرائت زیارت عاشورا و اربعین، دعای فرج و سخنرانی روحانیون حوزه علمیه قزوین در موضوع اربعین حسینی بخش دیگری از برنامه های حوزه  استان در کربلای معلی می باشد.

حجت الاسلام افشار در پایان از برگزاری مراسم شب خاطره اربعین حسینی در کربلای معلی خبرداد و بیان داشت: شب خاطره با هدف بزرگداشت و بررسی ابعاد مختلف بزرگترین پیاده‌روی و همایش خودجوش مردمی در تاریخ جهان، امسال با مشارکت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و حوزه علمیه قزوین، همه روزه در سالن اجتماعات دفتر بعثه با حضور طلاب و روحانیون علاقه مند به شعر و شاعری برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha