پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: با حفظ تمام سنت‌های حوزه باید به مسائل جدید و مستحدثات نیز پرداخته شود همچنین در آینده اجلاسی با حضور اساتید برجسته حوزوی در این زمینه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  آیت‌الله اعرافی امروز در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به اهمیت دروس خارج حوزه خاطرنشان کرد: قله دروس حوزوی در درس‌های خارج فقه تجلی می‌کند و مسئولان حوزه برای تعالی بیشتر این دروس  نقاط قوت و ضعف این درس‌ها را موردبررسی و تحلیل قرار داده‌اند.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به دغدغه مراجع تقلید درباره احراز صلاحیت اساتید دروس خارج فقه عنوان کرد: این مسئله یکی از موارد ظریف است که با حفظ آزادی در انتخاب اساتید در حوزه علمیه موردتوجه است تا اساتیدی که صلاحیت‌های لازم را دارند در این عرصه فعالیت داشته باشند. 
آیت‌الله اعرافی با اشاره به راه اندازی دروس خارج  فقه حوزه در بلاد نیز تصریح کرد: بالغ‌بر 100 درس خارج از فقه در بلاد شناسایی‌شده‌اند و هیئتی نیز با حضرات آیت‌الله مؤمن و استادی فایل‌ها و نوارهای صوتی این دروس را بررسی می‌کنند که تاکنون 6 درس خارج فقه از طرف این هیئت مورد تأیید قرارگرفته است. 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: باید تلاش شود تا افرادی متخصص و قابل در سطوح دروس خارج بلاد تربیت و حضور داشته باشند همچنین نکته دیگر و مهم این است که نزدیک به 600 درس فقه و اصول در قم وجود دارد که مطالعاتی در دست است تا تمام ابواب و فقه در قالب آن‌ها تدریس و بحث شود.
آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: ابواب و موضوعات جدیدی که در فقه لازم است شکل بگیرد نیز با تعامل با اساتید حوزوی در حال شکل‌گیری است تا سؤالات و مسائل جدید در قالب آن‌ها مطرح و پاسخ داده شود.
امام‌جمعه قم  تأکید کرد: هیئت بلند پایه‌ای نیز با حضور آیت‌الله شب‌زنده‌دار و اساتید برجسته حوزوی شکل‌گرفته که درباره فقه معاصر مسائل جدید در فقه کارهای ارزشمندی را انجام داده‌اند. 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر حفظ سنت‌های حوزه در مسئله اجتهاد تأکید کرد: با حفظ تمام سنت‌های حوزه باید به مسائل جدید و مستحدثات نیز پرداخته شود همچنین در آینده اجلاسی با حضور اساتید برجسته حوزوی در این زمینه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha