شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر راجح - ماموسا محمدی

حوزه/ مردم سوریه به ایران علاقه زیادی دارند. از نگاه آنان شما در سرزمینی زندگی می کنید که اولاً به نام اسلام شناخته می شود، ثانیا کشوری با اعتبار و مقتدر است. ثالثاً رهبر شما، رهبری سیاسی، حکیم، حافظ تحقق عدالت و نشر دهنده محبت بین افراد می باشد و در مقابل کسانی که می خواهد حق ایرانیان و سایر مسلمین را ضایع کنند، ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر شیخ عبدالسلام الراجح از علمای سوریه و نائب رئیس دانشگاه شام، با سفر به کرمانشاه، با ماموسا محمدی امام جمعه اهل سنت این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ماموسا محمدی ضمن تقدیر از مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه و مجمع تقریب مذاهب به علت ترتیب دادن این دیدار، اظهار داشت: ما همگی یکی هستیم و بین ملت های مسلمان فرقی نیست و همان گونه که خدای متعال می فرمایند «اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ الله اَتقکُم» تنها ملاک برتری تقوی است.

امام جمعه اهل سنت  کرمانشاه با اشاره به اینکه شیعه و سنی برادر و هر دو یکی هستند، گفت: بحمدلله وحدت و همدلی بین شیعیان و اهل تسنن در اکرمانشاه به گونه ای است که حتی مسجد جامع هر دو نزدیک یکدیگر قرار دارد.

وی اضافه کرد: در ایران ما اهل تسنن نمایندگانی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داریم و تعداد بسیاری از مدیران از اهل تسنن هستند. لذا تفاوتی بین شیعیان و سنی ها نیست

ماموسا محمدی در پایان با بیان خاطراتی به محبت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به اهل تسنن اشاره کرد و ایشان را جلودار مسأله وحدت دانست.

دکتر شیخ عبدالسلام الراجح، نائب رئیس دانشگاه شام نیز در سخنانی اظهار داشت: من آمده ام که پیام برادری دینی و وحدت بین ملت هایمان را بگویم.

وی با اشاره به آیه «وَ اتَقُوا اللهَ الَّذی تَسائَلُون بِهِ وَ الاَرحام» عنوان داشت: یک معنای ارحام در این آیه خویشاوندان است و معنای دیگر آن مسلمین می باشد. لذا ما خدمت شما رسیدیم که بگوییم ما به واسطه این وحدت می توانیم صحبت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی و سوری باید مجتمع شوند، گفت: مردم سوریه به ایران علاقه زیادی دارند. از نگاه آنان شما در سرزمینی زندگی می کنید که اولاً به نام اسلام شناخته می شود، ثانیا کشوری با اعتبار و مقتدر است. ثالثاً رهبر شما، رهبری سیاسی، حکیم، حافظ تحقق عدالت و نشر دهنده محبت بین افراد می باشد و در مقابل کسانی که می خواهد حق ایرانیان و سایر مسلمین را ضایع کنند، ایستاده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha