جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اینکه ورزشکاران ما در مسابقات بین‌المللی و جهانی بر سکوهای قهرمانی قرار می‌گیرند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزاز در می‌آورند، مایه مباهات و خوشحالی است اما باید توجه داشته باشیم که در کنار قرار گرفتن بر سکوهای قهرمانی، مدال اخلاق را نیز کسب کنیم تا در قیامت نیز سربلند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز با مدیر کل ورزش وجوانان استان وجمعی از ورزشکاران منتخب که در دفتر امام جمعه صورت گرفت به ترویج و نهادینه کردن جوانمردی را یکی از مهمترین رسالت‌های جامعه ورزشی دانست و اظهار کرد: باید ریل گذاری مسئولان و متولیان ورزش به گونه‌ای باشد که هر روز شاهد رشد و ارتقای جوانمردی در بین جوانان و همه اقشار جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند، پیغمبر(ص) و حضرت ابراهیم(ص) را اسوه و الگوی مردم معرفی کرده است، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ص) در دورانی زندگی می‌کرد که مردم به بت پرستی روی آورده بودند اما ایشان ضمن اینکه مسیر اشتباه آن‌ها را انتخاب نکرد، با تبر بت‌ها را متلاشی کرد و این حق طلبی برخاسته از روح جوانمردی آن حضرت بود.

امام جمعه قزوین حضور مدافعان حرم در سوریه و دفاع همه جانبه آن‌ها از آرمان‌های دینی، اسلامی و امنیت کشور را نشان دهنده روح جوانمردی آن‌ها دانست وبیان داشت: در حالی که برخی‌ها برای رسیدن به جایگاه، موقعیت و پست‌های دنیایی تلاش می‌کنند، مدافعان حرم به واسطه برخورداری از روح جوانمردی برای دفاع از آرمان‌های دینی، اسلامی و امنیت کشور جان خود را فدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: پیامبر(ص) اسب‌سواری، تیراندازی و شنا را به عنوان ورزش‌های شاخص معرفی کرده اند که نشان دهنده توجه اسلام به اهمیت ورزش است، اما پیامبر(ص) قوی‌ترین مردان را کسانی معرفی کرده است که توانایی غلبه بر هوای نفس خود را دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین حریت و آزادگی را ویژگی دیگر ورزشکاران با اخلاق و جوانمرد دانست وخاطرنشان کرد: اگر حس انسان دوستی، ما را نسبت به جنایت‌هایی که در میانمار و سایر کشورهای مظلوم عالم صورت می‌گیرد، آرام نگذاشت، قطعاً راه جوانمردی را در پیش گرفته‌ایم وسعدی در یکی از سروده‌های خود می‌فرماید بنی آدم اعضای یک پیکرند و در اسلام نیز بر حمایت از مستضعفانِ مسلمان و غیر مسلمان تأکید شده است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید در حوزه ورزش و تقسیم فرصت‌ها و امکانات نگاه عادلانه‌ای به ورزش بانوان و آقایان داشته باشیم، عنوان کرد: باید در تقسیم امکانات، فرصت‌ها و فضاهای ورزشی، نگاه عادلانه به ورزش بانوان و ورزش آقایان وجود داشته باشد و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای نباشد که بانوان متضرر شوند.

وی صداقت را لازمه موفقیت در عرصه ورزش دانست و اظهار کرد: صداقت رمز موفقیت در کارها است و این اصل به میزانی اهمیت دارد که امام علی(ع) موفقیت در جنگ‌ها را نیز مستلزم توجه به صداقت معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید فضاهای ورزشی از بازی‌های سیاسی دور نگه داشته شوند، تصریح کرد: ما باید سیاست‌ خودمان را از قرآن بگیریم و با مبانی سیاسی دین هماهنگ باشیم و از بازی‌های سیاسی و جناحی خود را دور نگه داریم تا دچار خسارت و آسیب نشویم.

در ابتدای این دیدار آقای عباس علائی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha