جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ مسئول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که امروز کشور نیازمند تقویت آرمان ها و ارزش های انقلابی است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در این کشور بر خلاف این ارزش ها گام بر می دارند و این گونه مسائل موجب سوء استفاده دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول حوزه علمیه بهشهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان و بدخواهان نظام برای تضعیف باور دینی و انقلابی جامعه اسلامی، تصریح کرد: امروز برای مقابله با این هجمه های گسترده فرهنگی و اعتقادای دشمنان نیازمند یک جبهه عظیم فرهنگی هستیم.

وی با بیان این که حرکت های منفعلانه فرهنگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موجب نفوذ فرهنگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در مباحث فرهنگی کشور شاهد یک انسجام و وحدت مناسب نیستیم.

حجت الاسلام جباری به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفوذ اقتصادی و سیاسی است، تصریح کرد: دشمن در نفوذ فرهنگی به دنبال متزلزل کردن پایه های اعتقادی و فرهنگی جامعه است.

مسئول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که امروز کشور نیازمند تقویت آرمان ها و ارزش های انقلابی است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در این کشور بر خلاف این ارزش ها گام بر می دارند و این گونه مسائل موجب سوء استفاده دشمن می شود.

وی به دغدغه های بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان به جای توجه به مسائل حاشیه ای تلاش کنند از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بکاهند، بیان داشت: اگر مسؤولان رهنمودهای رهبری را در حوزه های مختلف به ویژه مسائل فرهنگی اولویت برنامه های خود قرار می دادند به هیچ عنوان امروز شاهد مشکلات فرهنگی نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ زیربنایی ترین مسأله هر کشوری است، تصریح کرد: اگر فرهنگ کشور نگاه به بیرون داشته باشد و از پسمانده های فرهنگ غربی تغذیه کند به حتم  زمینه نفوذ دشمن را فراهم خواهد کرد.

وی بر ضرورت پرکردن خلأهای فرهنگی کشور با برنامه های هدفمند و اثربخش دینی و انقلابی تأکید کرد و گفت: متأسفانه همین خلأهای موجود موجب تحرک بیشتر دشمن برای نفوذ شده است.

مسئول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که نفوذ فرهنگی دشمن با ترویج آرمان ها و ارزش های انقلابی جبران می شود، تصریح کرد: نباید با برخی اهمال کاری ها در حوزه فرهنگی موجب گسترش ناهنجاری ها و بحران های فرهنگی در کشور فراهم شود. 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران پایانی ندارد و همواره وجود خواهد داشت، افزود: شرایط بحرانی امروز حاکم بر منطقه گوشه ای از سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها بر کشورهای جهان است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که آمریکایی ها با پرورش تروریست و صدور آن به کشورهای اسلامی منطقه فرصت مناسبی پیدا می کنند تا ضمن بر هم زدن ثبات در منطقه فرصتی برای فروش سلاح های خود به این گروه ها پیدا کنند، خاطرنشان کرد: امروز سلاح هایی که تروریست های تکفیری با آن ملت های مظلوم منطقه را می کشند آمریکایی و اسرائیلی است.

وی با اشاره به این که همه این جریان ها و بحران های منطقه ای با هدف رسیدن به جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آمریکایی ها باید بدانند که هیچ گاه این خواب شوم آنها در داخل کشورمان تعبیر نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha