چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر راجح - آیت الله علماء

نایب رئیس سابق مجلس سوریه خطاب به آیت آلله علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، گفت: سلام و تشکر ما را به رهبرمان امام خامنه ای برسانید و بگویید ما سربازان شماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، دکتر شیخ عبدالسلام الراجح از علمای سوریه و نائب رئیس دانشگاه شام در ادامه برنامه های سفر به کرمانشاه، با آیت الله مصطفی علما نماینده مقام معظم رهبری در این استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دبدار دکتر شیخ عبدالسلام الراجح ضمن قدردانی از آیت الله علما، با اشاره به اوضاع سوریه، اظهار داشت: بحمدلله هم اکنون اوضاع سوریه خوب و به توفیق الهی روز به روز پیروزی های ارتش و جبهه مقاومت بیشتر می شود و ما شما را شریک در این پیروزی ها می دانیم.

نایب رئیس سابق مجلس سوریه خطاب به آیت آلله علما، گفت: سلام و تشکر ما را به رهبرمان امام خامنه ای برسانید و بگویید ما سربازان شماییم.

نائب رئیس دانشگاه شام، اندیشه تکفیری را از عوامل جنگ سوریه دانست و گفت: رئیس جمهور بشار اسد به ما می گوید مشکلاتی که به وجود آمده است ریشه در فهم ناقص افراد از دین دارد.

وی در ادامه ضمن قدر دانی از وضعیت اهل سنت در ایران، عنوان کرد: شیعه و سنی مهم نیست. مهم این است که همه ما مسلمانیم و ما نیز مانند شما  شیعه و سنی، مسیحی و ... را در حکومت وارد می‌کنیم، به گونه ای که در سوریه  وزیر دفاع ترکمن و مفتی ما کرد زبان است.

دکتر شیخ عبدالسلام الراجح با اشاره به اینکه ایران و سوریه در زمینه وحدت بسیار شبیه به هم هستند، اظهار داشت: بسیاری از مردم سوریه از طوایف مختلف مسلمین، مسیحیان و... در جهاد علیه تکفیریون شرکت کرده اند و به واسطه این وحدت ان شاء الله پیروزی نزدیک است.

نائب رئیس دانشگاه شام با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا  ضربه هایی را به اقتصاد سوریه زده‌اند، ابراز داشت: کشورهای غربی، اردن، ترکیه و... ما را محاصره کرده اند و اجازه ورود هیچ یک از مایحتاج را به سوریه نمی دهند و تنها تروریست ها را به کشور ما صادر می‌کنند.

نایب رئیس سابق مجلس سوریه عنوان کرد: پس از پیروزی های ارتش، وضعیت سوریه رو به بهبود می رود، چرا که اقتصاد در کشور ما بر اساس کشاورزی است. لذا با بازپس گیری زمین ها، تقریباً به حالت قبل بازگشته است. تا به حدی که مجدداً به صادرات برخی از محصولات مشغول شدیم.

دکتر شیخ عبدالسلام الراجح افزود: در حال حاضر سبزیجات و میوه هایمان را به ایران و روسیه که همپیمان هایمان هستند، صادر می‌کنیم. همچنین بسیاری از شهرهای نفتی که در اختیار تروریست ها قرار داشتند را پس گرفته ایم، لذا وضعیت مردم نیز بهتر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha