پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پرفسور محمد شیزازی

حوزه/رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی گفت: هیئت علمی که از اندونزی به ایران آمده است به دنبال توسعه روابط علمی میان مراکز علمی و آموزشی با ایران می باشد، چرا که ایران تجربیات ارزشمندی را از زمان انقلاب اسلامی تا کنون کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پرفسور محمد شیرازی، رئیس بزرگترین دانشگاه جامع اسلامی اندونزی با بیش از 20 هزار دانشجو در دیدار با آیت الله اعرافی اظهارداشت: شخصا معتقدم برای پیشرفت در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی ، اجتماعی در اندونزی باید تعاملات و مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم و یکی از مهمترین اهداف سفر ما به ایران همین نکته است.

وی افزود: سالهاست جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام ایستادگی کرده و نه تنها به سمت عقب حرکت نکرده بلکه اقدامی رو به تعالی، ترقی و پیشرفت داشته است .

پرفسور شیرازی ادامه داد: یکی از توصیه های ما به عنوان متولیان امور آموزشی در کشور اندونزی به دانشجویان ممتاز و برجسته این کشور آنست که برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنید و با کوله باری از تجربه و علم آموزی مجدد به کشور برگشته و آن را در اختیار عموم ملت اندونزی قرار دهید.

رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی اظهارداشت: ایران نمونه برجسته و ممتاز ایستادگی در مقابل زورگویی های قدرتهای استعماری و استکباری است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی و ملت ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات عدیده ای جامعه اندونزی را دربر گرفته از مشکلات و نارسایی های اجتماعی گرفته تا نزاع هایی قومی و قبلیه ای که همه اینا به نظر من در سایه تبادلات علمی ، فرهنگی و اجتماعی می تواند تا حد زیادی مرتفع گردد.

پرفسور شیرازی تاکید کرد: امروز کشور اندونزی نیازمند ظرفیت های متنوع علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم بتوانیم اقدامات علمی مطلوبی را در این سفر رقم بزنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha