پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
​مساجد باید نقش وسیع‌تری در میان مسلمانان و غیرمسلمانان ایفاء کنند

حوزه/در نشستی که توسط شورای امور اسلامی سنگاپور و با حضور امامان جماعت و بانیان بیش از ۵۰ مسجد در سنگاپور برگزار شده بود، وزیر امور مسلمانان خواستار گسترش ایفای نقش مساجد در حوزه ملی وارتباط برقرار کردن آنان با غیرمسلمانان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از straitstimes، وزیر امور مسلمانان در سنگاپور از مساجد این کشور خواست نقش گسترده‌تری در حوزه ملی ایفاء کنند.

در نشستی که روز گذشته توسط شورای امور اسلامی سنگاپور به عنوان بخشی از مباحثات مربوط به سالگرد پنجاه سالگی شورا برگزار شده بود، امامان جماعت و بانیان نزدیک به 50 مسجد گردهم آمده بودند تا درباره اهمیت و نقش مساجد در جامعه سنگاپور به بحث و گفتگو بپردازند.

یعقوب ابراهیم، وزیر ارتباطات و فناوری  و همچنین وزیر امور مسلمانان در سنگاپور طی سخنانی در جمع امامان جماعت مساجد سنگاپور گفت: در پنجاه سال گذشته مساجد در سنگاپور نه تنها مکان عبادت و نماز مسلمانان بوده‌اند بلکه مشارکت قابل توجهی در امور جامعه داشته‌اند، و من معتقدم که مساجد باید نقش وسیع‌تر از این نیز ایفاء کنند.

یعقوب طی سخنانی گفت: مساجد جایگاه بسیار مهمی در شکل دادن به دیدگاه مردم درباره مسلمانان دارند و می‌توانند نقش مهمی در از بین بردن سوءبرداشت‌های کلیشه‌ای درباره اسلام و مسلمانان داشته باشند. این مسئله به ویژه در زمانه کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یعقوب در ادامه گفت: مساجد تنها یک محل تجمع برای مسلمانان نیستند بلکه می‌توانند اجتماع تمام مردم را سبب شوند. این کار قابل انجام است، البته به صورتی که هویت مجزا و منحصر به فرد مساجد حفظ شود. به این ترتیب ما می‌توانیم تنوع جمعیتی در جامعه را تقویت کنیم، تنوعی که زندگی ملت ما و جامعه ما را غنی ساخته است.

دکتر یعقوب در پایان تاکید کرد: مساجد به مرور زمان تغییر یافته‌اند و اکنون دیگر تنها به عنوان محل عبادت و برگزاری نماز دیده نمی‌شوند، بلکه به عنوان فضاهای اجتماعی و تجمع مردم نقش دارند. من معتقدم که مساجد باید برای دانش آموزان کلاس برگزار کنند، جلسات درهای باز برقرار کرده و غیرمسلمانان را به اینجا دعوت کنند، و به ویژه در ماه مبارک رمضان به آن‌ها افطاری بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha