پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست بین‌المللی «نقش رسانه‌ها در مبارزه با گفتار نفرت» در مراکش

حوزه/ چهارمین نشست بین‌المللی «نقش رسانه‌ها برای مبارزه با گفتار نفرت» قرار است فردا و پس فردا توسط کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی در مراکش برگزار شده و به مسئله گسترش اسلام هراسی در غرب بپردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از arabnews، چهارمین نشست بین المللی «نقش رسانه‌ها برای مبارزه با گفتار نفرت» توسط سازمان همکاری اسلامی در مراکش برگزار می‌شود.

کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی فردا و پس‌فردا این نشست دو روزه را در هتل لا تور حسن قصر در شهر رباط پایتخت مراکش برگزار می‌کند.

ماها اکیل مدیر بخش اطلاعات سازمان همکاری اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر وظیفه دارد به مسائلی چون اسلام‌هراسی و سخنرانی‌های نفرت علیه اسلام که هم اکنون به نقض جدی حقوق بشر و توهین به کرامت انسانی تبدیل شده‌اند بپردازد.

اکیل افزود: در حال حاضر ما شاهد افزایش سخنان نفرت و اعمال خشونت آمیز در اروپا و آمریکا علیه مسلمانان هستیم. این سمینار بخشی از تلاش سازمان همکاری اسلامی و کمیسیون برای مقابله با این پدیده و مشارکت در تضعیف اثرات منفی آن بر جامعه است، و در عین حال تلاش داریم مدارا، درک متقابل و چند فرهنگی را تقویت سازیم.

اکیل درباره نقش رسانه‌ها نیز گفت: البته که رسانه‌ها یک نقش بسیار مهم در این زمینه ایفاء می‌کنند و این سمینار نیز قرار است به آن بپردازد.

گفتنی است نقش رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قرار است در این همایش مورد ارزیابی قرار گیرد. اعضای سازمان همکاری اسلامی، کشورهای ناظر، به علاوه نمایندگانی از موسسات حقوق بشر در مراکش، کارشناسان مختلف سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مربوطه، مقامات ارشد سازمان ملل، مقاماتی از وزارتخانه‌های دولتی مراکش و همچنین نمایندگانی از سوی رسانه‌ها قرار است در این نشست حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha