جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیمیان

حوزه/ رایزن سابق فرهنگی ایران در جاکارتا گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده امروز میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاههای جامع اسلامی رادن فتح و علاءالدین اندونزی تفاهم نامه همکاریهای علمی منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابراهیمیان هماهنگ کننده حضور هیئت اندونزیایی در ایران و قم در دیدار با مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: این هئیت علمی از روز جمعه به ایران سفر کرده اند و روز سه شنبه تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهند کرد.

این دانش آموخته کالج اسلامی صدرا در اندونزی افزود: در حال حاضر کشور اندونزی با 260 میلیون نفر جمعیت در سال 2017 به عنوان یکی از پرجمعیت ترین و بزرگترین کشورهای جهان  اسلام مطرح می باشد که عمده جمعیت این کشوردر دانشگاه جامع اسلامی مشغول به فراگیری علوم اسلامی می باشند.

ابراهیمیان ادامه داد: این کشور دارای 56 دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی می باشد که زیر نظر وزارت دین اندونزی مشغول به فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرار است امروز 30 مهرماه با حضور روسای دو دانشگاه مهم اندونزی؛ "نشست علمی و آموزشی دانشگاه‌های ایران و اندونزی" در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود‏.

ابراهیمیان بیان داشت: این نشست تحت عنوان «ایران و اندونزی ـ ارتباطات علمی و آموزشی دانشگاه‌های دو کشور» با حضور دوتن از رؤسای دانشگاه‌های مهم کشور اندونزی آقایان "پروفسور محمد  شیرازی" رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادِن فَتَح  و "پروفسور مسافر رئیس دانشگاه جامع علاءالدین و دکتر محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  از  ساعت 10:30 در سالن همایش شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌گردد.

 همچنین در ادامه تفاهم نامه همکاری میان این مراکز علمی منعقد خواهدشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha