سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 همایش سالیانه نمایندگان مراجع در حرم امام علی(ع)

حوزه/ دومین همایش سالانه نمایندگان مراجع تقلید ویژه زیارت اربعین روز گذشته با شعار "زیارت اربعین میان مداد علما و خون شهدا" توسط آستان مقدس علوی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دومین همایش سالانه نمایندگان مراجع تقلید ویژه زیارت اربعین روز گذشته با شعار "زیارت اربعین میان مداد علما و خون شهدا" توسط آستان مقدس علوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین باقر ایروانی از اساتید حوزه نجف اشرف در این همایش گفت: مبلغان حوزه علمیه و مبلغان حسینی دو عامل مؤثر در خدمت به زائران اربعین هستند و حوزه علمیه امسال برنامه های مختلف اعتقادی، بیان احکام شرعی و موعظه و ارشاد برای زائران در نظر گرفته است.

حجت الاسلام سید احمد اشکوری استاد حوزه علمیه نیز در سخنان خود گفت: برنامه تبلیغی زیارت اربعین با هدف ایجاد اعتماد به نفس در میان شیعیان و یادآوری پیروزی های مسلمانان در برابر ظلم و رصد خطرات و تهدیدهای اجتماعی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد ما باید از زیارت اربعین برای نشر ارزش های تمدن بشری و دینی و ولائی و تقویت هویت دینی زائران و امت اسلامی و تمرکز بر مفاهیم مورد نیاز امت اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: زیارت اربعین ویژگی های زیادی مانند حسّ سرشار حیات و پویایی، زبان تمدن سالم، هدفمند و فطری و حرکت عمومی برای رساندن یک پیام بزرگ را با خود به همراه دارد.

در ادامه این مراسم شیخ عبدالسادة الجابری گفت: امروز مبلغان و معتمدان مراجع تقلید از کمیته های ناظر بر این طرح بزرگ دور هم جمع شده اند تا پیام سیدالشهدا(ع) را فریاد بزنند و اهداف و رسالت انقلاب حسینی را بار دیگر به جهان اعلام کنند و آن چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر و حرکت اصلاحی سیدالشهدا(ع) نیست.

پس از آن حجت الاسلام سید هاشم العوادی گفت: این نشست سالیانه ویژه طلاب حوزه علمیه و مبلغان برگزار می شود که یکی از برنامه هایی است که زیر نظر مراجع معظم تقلید انجام می گیرد و هدف از آن استمرار ارتباط با جامعه و حضور در میان مردم و پاسخ گویی به نیازهای زائران در مسیر زیارت اربعین می‌باشد؛ چراکه زیارت اربعین بزرگ ترین پدیده اجتماعی در سطح جهان است که نیازمند وجود و حضور شخصیت های دینی متناسب با این مناسبت است و از سوی دیگر حوزه های علمیه و مراجع دینی نیز ثابت کرده اند که همیشه در میدان های فکری حضور داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha