شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرجام

حوزه/ رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در خراسان گفت: در نظام جمهوری اسلامی طبق نظر ولایت فقیه که شخصیتی جامع هستند، در شرایط فعلی توجه بیشتری به تقویت دفاتر امور اهل سنت می شود و حوزه‌های علمیه اهل سنت مانند حوزه‌های علمیه شیعه از همه خدمات برخوردار هستند .

به گزارش خبرگزاری حوزه  از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس ماموریت جدیدی که دفتر رهبر معظم انقلاب برای مجموعه اهل سنت در نظر گرفته اند، تقویت دفاتر امور اهل سنت در استان‌های خراسان شمالی وخراسان جنوبی است.

وی افزود: ما در استان خراسان به طور کلی و در خراسان جنوبی به طور خاص قرن‌ها است که هم زیستی مسالمت آمیز ودر حقیقت هم گرایی قوی مذهبی را تجربه داریم و اهل سنت در کنار تشیع قرن‌هاست که زندگی خوبی دارند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در خراسان گفت: در نظام جمهوری اسلامی طبق نظر ولایت فقیه که شخصیتی جامع هستند، در شرایط فعلی توجه بیشتری به تقویت دفاتر امور اهل سنت می شود و حوزه‌های علمیه اهل سنت مانند حوزه‌های علمیه شیعه از همه خدمات برخوردار هستند .

حجت الاسلام والمسلمین فرجام افزود: خدمات نظام برای هر قشری یکسان ارائه می‌شود و جامعه اهل سنت در این چند سال همراه با نظام و رهبری بوده و در مقاطع حساس حضور داشتند  و در هر جایی که لازم بوده موضع گیری های سیاسی اجتماعی داشتند .

وی بیان داشت: در خراسان جنوبی این حضورها از برجستگی بیشتری برخوردار است و در همه استانها جامعه اهل سنت حضور تاثیرگذار در عرصه سیاسی اجتماعی مذهبی داشتند ونگاه اول نگاه به درون است بر خلاف دشمن که تلاش کرده است تا نگاه اهل سنت به بیرون کشور باشد و در استان خراسان جنوبی مجموعه اهل سنت، علما، بزرگان از درون خود استان مسائل را پیگیری کردند.

رئیس  دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در خراسان گفت: دفتر اهل سنت خراسان جنوبی لازم بود از نظر مدیریت تقویت شود که در این راستا امروز حجت الاسلام مشرفی در این مسئولیت معارفه می‌شوند.

وحدت وجه مشترک میان اهل سنت و شیعه

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار اظهار داشت: همان طور که اشاره شد از سالهای بسیار دور زندگانی شیعیان و اهل تسنن در کنار یکدگیر زندگی مسالمت آمیز و مطلوبی بوده است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌هایی که در زندگی اهل سنت و شیعه وجود  دارد وحدتی است که هر دو  نسبت به اهل بیت(ع) ارادت  دارند.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی شهری به نام درمیان است که بیشتر اهل سنت آنجا زندگی می‌کنند و در گذشته شاعری وجود داشته که جزو علمای اهل سنت بوده و اشعار گرانقدری در وصف ائمه(ع) سروده است.

عبادی تصریح کرد: در اشعار این شاعر اهل سنت از رسول خدا(ص)، امیرالمومنین(ع) عزاداری ها برای امام حسین(ع) بیان شده بود و اشعار برجسته ای در زمان انقلاب گفته شده بود.

 وی با بیان اینکه در شرایط زمانی دشمن می خواهد تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند و از گذشته‌ها هم دشمن در این راستا برای ایجاد اختلاف سنگ تمام گذاشته و از هیچ چیز کوتاهی نکرده گفت: نیاز به مرکزی است که در آن تقریب و تخصصی عمل کند و براساس اختیار پاسخگو باشد که در نظام جمهوری اسلامی این امر رقم خورده است.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: امروز هم راه تقویت مذاهب اسلامی، تقویت دین است که بنای ما بر تقویت دفتر اهل سنت در خراسان جنوبی است و در این راستا آنچه از دست ما ساخته باشد کوتاهی نمی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha